نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با دادن مسئولیت به دانش آموزم او را از حالت انزوا بیرون بکشم و به کارهای گروهی علاقه مند کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با دادن مسئولیت به دانش آموزم او را از حالت انزوا بیرون بکشم و به کارهای گروهی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با دادن مسئولیت به دانش آموزم او را از حالت انزوا بیرون بکشم و به کارهای گروهی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

گوشه گیری وانزوا طلبی چیست؟

.عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کند.این کودکان ونوجوانان نوعأ با تقلیل یلفتن علایق ذهنی وعاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیکو صمیمی محرومند. نوجوان که گوشه گیر است معمولأ ازحضور در فعالیت های جمعی سر باز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعأ به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را می گذراند.

این رفتار یکی از زفتارها نسبتأ شایعی است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود فرد را به سمت مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس،افسردگی،اضطراب و زودرنجی سوق می دهد.عدم احساس توانمندی وکمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات،بیان افکار ونظریات خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.

برخی از کودکان ونوجوانان در برخورد با محرومیت عاطفی وناکامیها و تنشهای موجود در خانواده راه عزلت طلبی وانزوا گزینی را پیش می گیرند وبر خلاف افراد پرخاشگر که دیگران را مورد پرخاشگری خویش قرار می دهند او با پرخاشگری درونی، خود را هدف پرخاشگری شان قرار می دهند.(لیندن فیلد،۱۳۸۳ : ۲۰۷)

حساسیت های شدید یک نوجوان در کنار برخی از برداشت های غلط وی،بد بینی و انزوای او را به همراه آورده وهمین عوامل به بی علاقه شدن وی نسبت به درس انجامیده است.از طرف دیگر معلملنی که در زندان هوا وهوس وخود پرستی هستند برای توجیه کوتاهی خود در انجام وظایف انسانی نسبت به دانش آموز که نیازمند راهنمایی وکمک است سعی می کند با زدن بر چسب هایی نظیر روانی،استثنایی و… ضمن توجیه عدم مساعدت خود به این قبیل از دانش آموزان مانع از خجلان ذهن مرداب گونه خود شوند.همین برچسب های شکننده سبب می شود تا انزوا وبدبینی شاگرد عمیق تر شود و در نهایت کار به جایی بکشد که دانش آموز به سبب رفتارهای نابهنجارش با برچسب های بسیا زننده از مدرسه اخراج شود

گوشه گیری در لغت:

گوشه گیری از نظر لغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری کند وعزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد، البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن گوشه گیری تلقی نمی شود، هر انسان گاه گاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد.گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فردازآمیزش باجمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد اگرگوشه گیری به موقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجرمیشود.(سیف، ۱۳۸۴: ۳۳۵)

انواع انزوا طلبی و گوشه گیری:

کناره گیری اجتماعی- لالی انتخابی- دوری گزینی- اوتیسم

درکنره گیری اجتماعی افراد انزوا طلب در سازگاری اجتماعی دچار شکست می شوند و از بروز برخورد و معاشرت با مردم خود داری می کنند و سرگرمی های فردی را بر هر چیزی مقدم می شمارند. اغلب آرام و بی سرو صدا بوده و دارای حرکاتی کند  می باشند ولی گاهأ عکس العملی  تند از خودشان نشان می دهند و در انجام امور دچار شرم می باشند و این کار موجب عدم توانایی درکسب مهارتها میگردد.

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل (س م) راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی (س م) جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن (س م) در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور (س م) در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی (س م)(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدی

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی (س م) جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء (س م) دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر (س م) به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای (س م) را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از (س م) کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که (س م) حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

فهرست منابع

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.

سیف ،(س م) (س م). (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 85 = 93