اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس احمدرضا دانش آموزم را بالا ببرم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس احمدرضا دانش آموزم را بالا ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس احمدرضا دانش آموزم را بالا ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا

راه حل های پيشنهادي :

  1. دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاسی.
  2. شناسایی توانایی ها و استعدادهای وی و تلاش در جهت رشد و شکوفایی آنها .
  3. تشویق دانش آموز به خاطر کوچکترین موفقیت های او .
  4. عدم مقایسه با دیگر دانش آموزان .
  5. صحبت با اولیا .

دلایل انتخاب راه حل :

  1. از دلایل انتخاب راه حل اول یعنی دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاس این بود که حضور موثر احمدرضا را در کلاس افزایش داده و از رخوت و بی حالی دائمی وی جلوگیری نمایم . همچنین ترس ناشی از پذیرش مسئولیت را در وی از بین ببرم . این راه حل می تواند حس اعتماد به نفس و فعالیت و تلاش وی را افزایش داده و حضور وی را به عنوان دانش آموزی با انرژی کار آمد و موثر نشان دهد .
  2. باشناسایی استعداد ها و توانایی ها می توان جهت شکوفایی و رشد آنها و نیز بالندگی بیش از پیش احمدرضا برنامه ریزی نمود . توانایی هایی که در پس مشکلات روحی و جسمی وی پنهان شده اند و عدم بروز آنها بر دامنه مشکلات می افزاید. عدم رسیدگی به آنها آینده وی را تاریک و نامشخص می نماید . حضور وی در جامعه باید همراه با شکوفایی تمام استعدادهای بالقوه ای باشد که خداوند در وجود وی قرار داده است و قسمتی از این وظیفه در سال تحصیلی حاضر بر عهده بنده قرار داده شده است .
  3. عامل تشویق در صورتی که به موقع و درقبال فعالیتی هرچند کوچک باشد اثر مطلوب خود را خواهد گذاشت . در مورد خاصی همچون احمدرضا که تاکنون گوشه گیربوده وسعی می کرده ارتباط خود را بادیگران به حداقل برساند. مشاهده فعالیت وروبه رشد بودن ، تغییری مثبت می باشد که بایستی به شیوه های درست تقویت گردد . در مواقعی که کمکی به کلاس یا معلم می کند تشکر از او در حضوردیگران و نیز تشویق به موقع وی اثر ماندگار ی بر وی گذاشته و افزایش رفتارهای خوب او را باعث می شود .
  4. هر فرد توانایی ها ، روحیات و اخلاق خاص خودش را دارد. مقایسه کردن در صورتی که در کارهای مثبت باشد اثر آن نیز تقویت کننده رفتار خواهد بود . اما در مورد احمدرضابا توجه به شرایط وی مقایسه نمودن مخصوصاً در انجام تکالیف نباید صورت بگیرد زیرا باعث دلسردی وی خواهد شد و همان اقدمات مثبت اندک را نیز انجام نخواهد داد . بلکه صرفاً بایستی با گذشته خودش مقایسه انجام گیرد تا خودش نیز در جریان پیشرفت و روند رو به رشدش قرار گیرد .
  5. مطمئناً اولیای دانش آموزان به دلیل زندگی مستمر و در کنار هم بودن دائمی از بدو تولد ، بیشتر باشرایط جسمانی و روحی و روانی آنها آشنا هستند در نتیجه ارتباط همیشگی با اولیا مخصوصا ً والدین احمدرضاکه از مشکلات گفته شده رنج می برد می تواند از بسیاری از رفتارهای وی رمز گشایی نماید . لذا به عنوان یک راهکار تلاش نمودم تا ارتباط خودم را با آنها مخصوصاً مادرش افزایش دهم و در جریان تغییرات ایجاد شده قرارگیرم .
  6. با توجه به پیگیری مستمر شرایط احمدرضا توسط مادر وی بر آن شدم تا بیش از پیش در جریان شرایط زندگی خانوادگی آنها و نحوه ی بر خورد والدین با احمدرضا قرار بگیرم . در این بین متوجه شدم که پدر وی تمام مسئولیت ها را برعهده مادر احمدرضا قرارداده است . باتوجه به اینکه احمدرضا تنها فرزند خانواده می باشد ، مادرش تمام وقت خود را جهت بهبود شرایط وی اختصاص داده است . با صحبت های فراوان از مادرش خواستم سعی کند وابستگی شدید احمدرضا به خودش را با راهکارهای مناسب کاهش دهد . دلیل انتخاب این راه حل این بود که مادرش در تمامی ساعتهای استراحت در مدرسه حاضر می شد و همراه احمدرضا بود .

توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری :

  1. با توجه به اینکه احمدرضا از جمع فراری بود و سعی می کرد در بیشتر اوقات تنها باشد بر آن شدم تا کاری کنم که حضورش در کلاس مشخص تر و ارتباطات وی با دیگر دانش آموزان بیشتر از پیش باشد. لذا با دادن مسئولیت های متعدد در کلاس که جمع آوری تکالیف بچه ها و پاک کردن تابلو، بردن برگه حضور و غیاب به دفتر آموزشگاه از جمله ی این موارد بود در این راستا کوشیدم . برای دادن مسئولیت درکلاس و انجام فعالیت کلاسی با عنایت به اینکه احمدرضابه تنهایی از عهده مسئولیت هایش بر نمی آمد لذا یکی دیگر از دانش آموزان را نیز به عنوان همراه و همیار وی برگزیدم و خودم نیز به طور نامحسوسی آنها را زیر نظر گرفتم . همیشه سعی می کردم تا طریقه صحیح و به موقع انجام دادن کارها را برایش شرح دهم. در بسیاری از موارد خودم کاری را انجام می دادم و سپس از او می خواستم تا مثل من کارش را انجام دهد .
  2. بامشاهده فعالیت های وی پی بردم که احمدرضامی تواند به خوبی و زیبایی سخن بگوید و آداب اجتماعی را رعایت نماید. لذا سعی نمودم در درس هایی همانند جمله نویسی،هدیه ها یا علوم که می بایست به سوالات شفاهی پاسخ گوید وی را نیز در پرسش و پاسخ ها شرکت دهم و تلاش کردم تا آنجا که وقت اجازه می داد برای رسیدن به پاسخی صحیح از طرف او منتظر بمانم . در حین تلاش های احمدرضادر کلاس متوجه شدم وی می تواند خواسته های خود را به خوبی بیان کند و ارتباط مناسبی با دانش آموزان و نیز با همکاران دیگر برقرار نماید . او می تواند به خوبی صحبت کند در نتیجه سعی نمودم در مواقعی که کاری با عوامل دفتری آموزشگاه یا دیگر همکاران داشتم احمدرضا را مامور انجام این کارنمایم .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس احمدرضا اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول 

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 77 = 82