نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان را به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر افزایش دهم ؟
نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان را به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر افزایش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۴ صفحه
نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان را به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر افزایش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی
پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر
كلاس درس كه بخش عمده اي از فعاليت تدريس و يادگيري در آن صورت مي گيرد ، نقش اساي در ايجاد زمينه براي خلاقيت دارد. فضاي عاطفي، شرايط فيزيكي، جو يادگيري، ميزان انگيزه براي آموختن و … از عوامل درون كلاسي هستند كه بر پديدآيي خلاقيت اثر گذارند. در ميان عوامل ياد شده، نقش معلم در پرورش خلاقيت انكار ناپذير است. اثر تعامل معلم در اثر كلاس از دو جنبه قابل ملاحظه است: رابطه عاطفي با دانش آموزان و رابطه آموزشي و ياددهي . ايجاد شرايط مساعد براي رشد خلاقيت مستلزم اين است كه معلم جوي صميمانه و مطمئن در كلاس درس ايجاد كند. به طوري كه دانش آموز بتوانند با احساس امنيت، عقايد و نظريان خويش را ابراز دارند. معلم پس از تأمين نياز عاطفي دانش آموزان ، مي تواند با اجراي اصول مناسب آموزشي دانش آموزان را هر چه بيشتر رهنمون گردد. نكته حائز اهميت ديگر، نوع نگرش معلم به خلاقيت و دانش آموزان خلاق است. توجه به اين كه اغلب دانش آموزان خلاق كمتر با جمع هماهنگ هستند و رفتارشان قابل پيش بيني نيست، بعضي معلمان فكر مي كنند كه آنان، دانش آموزان دردسر آفرين هستند.
زیباییشناسی (به آلمانی: Ästhetik؛ انگلیسی: aesthetics) یکی از رشتههای پنجگانهٔ کلاسیک فلسفه است (در کنار شناخت شناسی، منطق، اخلاق و متافیزیک). فلسفه در پی آن است که زیبایی و امر زیبا را خوب بشناسد و حقیقت و مشخصات آنرا تعیین کند و اگر ممکن شد، اصول و قواعد زیبایی را در اختیار همگان قراردهد. این حوزه از فلسفه که به زیبایی و چیستی آن می پردازد، زیبایی شناسی نام دارد.در زیبایی شناسی، مانند همه حیطه های دیگر فلسفه، با بنیادی ترین پرسشها درباره زیبایی و چیستی آن روبرو هستیم. سوالاتی مانند:اصولاً مابه چه چیزی زیبا می گوییم؟ آیا زیبایی وجود واقعی دارد، یعنی امری است که در جهان خارج، وجود خارجی دارد و می توان به آن اشاره کرد یا اینکه از امور ذهنی است و چیزی به نام زیبایی وجود ندارد؟آیا زیبایی، مطلق است؛ یعنی یک چیز زیبا برای همگان و برای همیشه زیباست؟ ویا امری نسبی بوده و ممکن است شخصی چیزی را زیبا بداند و کس دیگری زیبا نداند و یا چیز زیبا با گذشت زمان، زیبایی خود را از دست بدهد؟آیا می توان گفت که زیبایی به اشیا و موجودات اضافه شده است؛ یعنی یک شیئ داریم و یک زیبایی که با آن ترکیب شده است؟قواعد زیبایی ثابتند یا متغییر؟
اساساً چرا زیبا، زیبا می نماید؟ هنر چه فایده ای دارد؟ تفاوت هنر با زیبایی چیست؟ رابطه هنر با زیبایی چیست؟ چرا نظر مردم درباره امر زشت و زیبا مختلف است؟ و این که آیا قوه ای در انسان وجود دارد که مخصوص شناختن زیبایی است؟ اگر چنین است، آن چه قوه ای است؟ و غیره… .
زیباییشناسی به معنای وسیع کلمه نظریهای است در باب زیبایی، به هر دو معنای جلوهٔ زیبایی یعنی زیبایی طبیعی و زیبایی هنری. در زیباییشناسی قواعد و قوانین زیبایی آموزش داده میشود. البته باید توجه داشت که با آموزش این قواعد نمیتوان کسی را هنرمند کرد. هنرمند باید دارای یک ذوق خاص ذاتی باشد. این آموزشها در نهایت میتوانند آن ذوق را پرورش دهند. حس زیبا دانستن یک کار هنری یا یک پدیده، از شخص به شخص فرق میکند ولی میتوان یکسری اصول کلی برای درک و حس زیبایی یافت که به آنها «اصول زیباشناسی» میگویند.هنرمندان غالباً از اصول زیباشناسی خبر دارند و با بهرهگیری از آنها در کار خود، سعی در تأثیرگذاری بر دیگران را دارند. برای نمونه در شعر و ادبیات یکسری اصول مانند وزن و قافیهٔ درست و تشبیهات بجا، بیان و بدیع جزو اصول زیباشناختی بشمار میآیند.
پس از گرد آوری اطلاعات لازم از طریق مطالعه ی کتاب های گوناگون و هم چنین داده های جمع آوری شده از پرسش نامه ها ، پرونده تحصیلی دانشآموزان کلاس ، مشاهدات خود و علاوه بر آن بحث و گفتگو و تبادل نظر با مدیر، معاونین ، همکاران سال گذشته دانشآموزان و حتی دیگر مربیان مراکز قرآنی در قالب مصاحبه ، به ارایه موارد یاد شده پرداختم که شامل راه حل های پیشنهادی زیر می باشد :
- تغییر مکان کلاس درس قرآن در ساعت درسی مربوطه به توصیهی یکی از همکاران برای ایجاد تنوع و جذاب کردن کلاس درس قرآن و حفظ تزئینات آن و پوسترهای نصب شده با اجازه مدیر محترم مرتّب شده و اختصاص به زنگ قرآن داده شود.
- استفاده از سیستم رایانه و ویدئو پروژکشن در آموزش درس قرآن به پیشنهاد یکی از همکاران ، برای افزایش یادگیری و آموزش بهترقرآن ، میتوان در هنگام تدریس از وسایل یاد شده استفاده نمود.
- برگزاری مراسم جشن قرآن به پیشنهاد اولیای گرامی ، کتابهای قرآن درسی کادو شده ، هدایایی تهیه شود و در روز برگزاری جشن قرآن ، این هدایا به همراه کتاب قرآن درسی به دانشآموزان اهدا گردد.
- برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن همراه با معنی آن و اهدا جایزه ی ویژه به حافظان و قاریان قرآن به توصیه یکی از همکاران برگزاری مسابقات قرآنی هم باعث ایجاد رقابت صحیح در بین دانشآموزان میگردد و هم انگیزه ی آنان را برای یادگیری بهتر قرآن افزایش می دهد.
- قرائت سوره های کوتاه و بخشی از آیه الکرسی توسط دانشآموزان همه روزه در شروع ساعت اولیه کلاس به توصیه برخی از همکاران محترم ، خواندن سورهها و آیه الکرسی در ابتدای هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ، هم باعث یادگیری و حفظ سوره میشود هم موجب متبرّک شدن کلاس در آن روز به آیات نورانی قرآن میشود که بهتر است ، آموزگار مورد دوم را برای دانشآموزان توضیح دهد تا آنان نیز با اعتقادات دینی و مذهبی آشنا شوند.
- قرائت قرآن توسط دانشآموزان به صورت گروهی در مراسم ها و مناسبت های گوناگون آموزشگاه به توصیه یکی از اولیا ، همخوانی قرآن توسط دانشآموزان باعث زیباشدن صوت آنان شده ، شرکت در مراسم ها و مناسبت های مختلف آموزشگاه نیز موجب افزایش اعتماد به نفس فراگیران میگردد.
- خواندن کتاب داستان های قرآنی برای دانشآموزان توسط آموزگار یا یکی از خود فراگیران به پیشنهاد چند تن از همکاران ، در خواندن داستانهای قرآنی باید توجه داشت ، داستانهایی خوانده شود که با روحیات دانش آموزان و میزان درک آنان مطابقت داشته ، از خواندن و بیان داستانهایی که درک آن برای دانش آموزان مشکل می باشد ویا از میان داستانهایی که در مورد عذاب الهی بوده و موجب خدشهدار شدن روحیّات لطیف آنان میگردد ، خودداری شود.
- دیدار و آشنایی دانشآموزان با قاریان قرآن به توصیه یکی از مربیان قرآن ، دیدار با قاریان قرآن میتواند انگیزهای برای افزایش علاقهمندی دانشآموزان به درس قرآن ، باشد.
- اجرای نمایش بر اساس داستان های قرآنی توسط دانشآموزان به نظر یکی از همکاران اجرای نمایش توسط دانشآموزان ، با داشتن یک راوی و چند بازیگر، علاوه بر علاقهمندی آنها به داستانهای قرآنی ، باعث فرا گرفتن نکات اخلاقی و پیامهای قرآنی فراوانی میشود.
- تهیه و ارایه کتاب های داستان قرآنی به دانشآموزان به پیشنهاد اولیا ، چند کتاب داستان قرآنی تهیه شده و در اختیار دانشآموزان قرار گیرد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی
کسب نتایج پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن از راه تلفیق آن با هنر نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی
فهرست منابع و مآخذ
- قرآن مجید.
- احمدی، سید مهدی(۱۳۸۵)، آموزش روخوانی و روان خوانی ، ساری: شلفین، چاپ سوم.
- ارکانی بهبهانی حائری، محمود(۱۳۷۹)، فرهنگ تربیت فرزند در اسلام ، قم: پیام مهدی(عج)، چاپ اول. ۴٫ اسرار، مصطفی(۱۳۷۳)، دانستنی های قرآن ، تهران: محیا، چاپ سوم.
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید