نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلالات رفتاري سحر دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه … كه ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه او ست را برطرف سازم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلالات رفتاري سحر دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه …كه ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه او ست را برطرف سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلالات رفتاري سحر دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه … كه ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه او ست را برطرف سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر

تجزیه وتحلیل وتغییرداده ها

معمولاً دانش آموزباابتلای به عقب ماندگی ذهنی درگیر مشکلات رفتاری و سازشی بسیاری است.نامبرده ازاوایل طفولیت تحت درمان قرارگرفته  و تاکنون این رونددرمان ادامه داشته است. هنوزبخاطرکنترل مشکلات بیش فعالی وحرکات تکانشی خودازهمان کودکی تابحال ازداروهای کنترل کننده عصبی مثل قرص ریسپریدون (صبح ۱عدد و شب۱عدد)وقرص ریتالین(روزی۱عدد)وقرص کلامی پرامين(شبی۱عدد)تحت  نظر پزشک استفاده می نماید.(البّته درنسخه های پزشکی نامبرده داروهای تجویزی اوتغییریافته اندوطبق آخرین نسخه پزشکی،داروهای فوق رااستفاده  نماید.)هرچند مصرف اینگونه داروهای آرام بخش درتسکین علایم بیماری دانش آموزبسیار موثرند.اماازجمله عوارض جانبی این داروها می توان خواب آلودگی وضعف کنترل ادرار،تاری دید و گیجی و منگی را نام برد. بهرحال تاکنون دارو درمانی به کنترل نسبی رفتارهای دانش آموز انجامیده  ودرمان کامل اومیسرنبوده است وعلیرغم اقدامات بازدارنده تربیتی ورفتاری مختلف موفق به اصلاح رفتار جدی اونشده اند.

بررسی راه حل های موجود وانتخاب راه حل جدید

باتوجه به بررسیهای بعمل آمده درخصوص اختلالات رفتاری دانش آموزنامبرده وباتکیه براطلاعات بدست آمده ازمنابع ذیل اقدام به تحلیل واستنتاج موضوع تحقیق و انتخاب راه حل جدیدخود نمودم :

 

۱-مشاهده رفتارطبیعی دانش آموز(رقتاروعملکردواقعی او)

۲-باهماهنگی مدیر مدرسه ارجاع دانش آموزبه کارشناس مشاوره وتست

۳-مطالعه پرونده مشاوره ای دانش آموزهم نشانگراین نکته است که اختلال رفتاری دانش آموزیک بیماری ارثی ومادرزادی است واحتیاج به یک برنامه اصلاح رفتارودرمان دارویی جدی دارد.

۴-نظم بخشیدن به رفتاردانش آموزومقید نمودن اوبه رعایت نظم ومقررات نیازمنداستفاده ازیک برنامه ریزی تربیتی مداوم ومنسجم وتغییردرعادات رفتاری روزانه دانش آموزبوسیله طرح تشویقی وروشهای تقویت مثبت و منفی رفتاروتنظیم قرارداد رفتاری میباشد.

 اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

همچنین دربرنامه اقدام پژوهی حاضرازچهاربرنامه تقویت استفاده کردم  که عبارتند از:

۱-تقویت نسبی ثابت*:تقویت پاسخ معینی ازدانش اموزدربرابر ارائه تعداد ثابتی پاسخ

۲- تقویت نسبی متغیر*:دراین برنامه برای دانش آموزمعلوم نیست که بعد ازدادن چه تعدادپاسخ تقویت خواهد شد.

۳-تقویت فاصله ای ثابت*:دانش آموزبعدازگذشت مدت زمان معینی ازپاسخ دهی تقویت میشود.

۴-تقویت فاصله ای متغیر*:فاصله های زمانی بین تقویت هادراین روش متغیر  است ودانش آموز نمی داند که چه وقت تقویت خواهدشد.

دراولین برنامه ای مشاهده ازتاریخ۱/۱۱/۹۲تا۶/۱۱/۹۲بمدت پنج جلسه ، رفتار طبیعی کیس را مشاهده نمودم پس از آن بمدت پانزده جلسه دیگر دربرنامه اصلاح رفتار اوراتحت نظرداشتم ورفتارهای پرخاشگرانه او را ثبت نموده ام .این برنامه درتاریخ ۲۴/۱۱/۹۲باموفقیت به پایان رسید. دومین مشاهده وبررسی خود رابرروی رفتار کمبود توجه دانش آموز انجام دادم.درابتدا به مدت پنج جلسه مشاهده طبیعی ازرفتارآزمودنی بعمل آورم.وسپس طی پانزده جلسه او رادر برنامه اصلاح وتغییر رفتار خود تحت نظر داشتم ومورد مشاهده وارزیابی قرار دادم واین برنامه نیزتا تاریخ ۲۷/۱۲/۹۲ بطول انجامید خوشبختانه درعمل موثر واقع گردید.

گردآوری شواهد(۲)

بامشاهده نیمرخ رفتارهای دانش آموز،نمودارهای ستونی وجداول اندازه گیری رفتار وی متوجه تغییرات ذیل می شویم نیمرخ رفتار دانش آموز : در نمودار ستونی فوق میزان رفتار پرخاشگری در دانش آموز مورد تحقیق طی ۲۰ جلسه مشاهده به نمایش گذاشته شده است . پس از ثبت اطلاعات رفتاری او در فرم اندازه گیری فراوانی رفتار نامبرده را در طرح آزمایش قرار دادم.اولاً درمرحله A1  : اطلاعات اولیه ( خط پایه) رفتارش را به مدت ۵  جلسه ثبت نمودم. در این مرحله پرخاشگری دانش آموز در قالب پرخاشگری کلامی ( فحاشی) ، پرخاشگری فیزیکی ( هل دادن و آزار و اذیت و تهاجم به  دیگران ) فقط ثبت گردیده .ثانیاً در مرحلهB1    : با استفاده از برنامه های تقویت نسبی ثابت و تقویت نسبی متغیر ( از طریق تقویت های کلامی مثل گفتن احسنت – مرحبا – آفرین ) و روش تقویت رفتار ناهمساز ( تقویت رفتار مطلوب و مغایر با پرخاشگری مثل سکوت و خاموشی) و ارائه کارتهای امتیازی به دانش آموز اقدام نمودم . ثالثاً در مرحله A2  (بازگشت به مرحله ) برنامه اصلاح رفتارش را به مدت ۵ جلسه قطع نموده و تقویت و پاداش به  او نمی دادم . و بالاخره در مرحله چهارم B2  : اقدامات درمانی و اصلاح رفتار کیس را مجدداً از سر گرفتم .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن اختلالات رفتاری سحر نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی

منابع

۱-قشلاقی،محمد_۱۳۷۱_مبانی تحقیقات تجربی_چاپ اول____انتشارات المپیک ورزش.

۲-قاسمی پویا،اقبال_۱۳۸۳_عملی پژهش درعمل_چاپ ششم__انتشارات پژوهشکده تعلیم وتربیت

۳-میلانی فر،بهروز_۱۳۸۴_روان شناسی کودکان ونوجوانان استثنایی_چاپ هشتم نشرقومس

۴-تبریزی،مصطفی_۱۳۸۰_درمان اختلالهای خواندن،تهران،انتشارات خلاق

۵-سیف نراقی_مریم ونادری_۱۳۷۹_نارسایهای ویژهدریادگیری،تهران،انتشارات مکیال

۶-احدی،حسن_۱۳۸۷_اختلالهای یادگیری(ازنظریه تاعمل)_تهران-نشرارسباران

۷-کاکاوند،علیرضا_۱۳۸۵_روان شناسی وآموزش کودکان استثنای_تهران_نشرروان

۸-سیف-علی اکبر_۱۳۸۷_رون شناسی پرورش نوین چاپ دوم_نشردوران

۹-کاپلدن،هارولد،ای،سادوک،بنجسحر،جی(۱۳۷۷)،اختلالهای رفتاری وروانی دوران کودکی ونوجوانی_ترجمه سحر الله قاضل_شیراز_انتشارات راهگشا

۱۰-امیرحسینی،خسرو_۱۳۸۴_مهارت پژوهشگری درآموزش(اقدام پژوهی)

۱-kaplan.b.j.grawford.s.g, and  geoff,c.f(2000).the IQS of children with ADHD are normally distributed. Journal of learning disabilities.

۲-weberw , newmark s (2007).complementary and alternative medical the rapies for attention_ deficit/ hy peractivity disorder and autism

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم استثنایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

45 − = 39