اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم کنترل ادرار را در دانش آموزم بهروز برطرف نمایم ؟

اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم کنترل ادرار را در دانش آموزم بهروز برطرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم کنترل ادرار را در دانش آموزم بهروز برطرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم استثنایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم استثنایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم استثنایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز

راه حلهای پیشنهادی

 به طور خلاصه درمان با تلفيق روشهاي زير انجام مي گيرد:

۱: تشويق بهروز به بيان مشكلات خود و اصلاح رابطه بهروز و اعضاي خانواده و مربیان و عوامل مدرسه

۲: از بين بردن جو اضطراب زا  براي بهروز در خانه و مدرسه

۳: وادار کردن بهروز براي ادرار كردن در فواصل معين و آشنايي بهروز با آداب توالت رفتن.

۴: دادن مايعات به مقدار كم، مخصوصا نوشيدنيهايي كه در آنها كافيين وجود دارد مثل: چاي، قهوه، نوشابه. هنگام خوابیدن و رفتن به مدرسه

۵: تهيه کارت امتیاز برای كودك به اين منظور كه زمانی که کودک خود را کنترل کرد توسط خودش يك ستاره يا خورشيد روي آن علامت زده شود و مي توان به منظور تشويق يك جايزه در ازاي مثلا ده ستاره به او داد.

۶: دارو درماني هم در بهبود اين اختلال موثر است، اما به هر حال موفقيت آن همراه با  موارد بالا مي باشد.

۷ــ در هنگام پاسخگویی به سؤالات وقتی بهروز  دچار اضطراب و لکنت می شود به دانش آموزان دیگر اجازهٔ پاسخگویی داده نشود تا با طیب خاطر و تمرکز بیشتر بتواند پاسخگوی مطالب درسی معلم باشد، و همچنین زمان پاسخگویی را محدود نکنند تا استرس او کاهش پیدا کند.

اجرای راه حل:

معمولا در مواردی که وقایع و حوادث استرس‌زایی چون اختلاف، جدایی و طلاق والدین، تولد فرزند جدید، مرگ، از دست دادن عضوی از خانواده و … مطرح می‌باشد، توجه و مداخله مناسب برای حل آنها لازم است. همچنین نباید تاثیر منفی بیماری را بر اعتماد به نفس کودک از نظر دور داشت و چنانچه اعتماد به نفس کودک آسیب دیده باشد و یا کودک دچار افسردگی و اضطراب شده باش باید به این جنبه‌ها جایگاه ویژه‌ای در درمان اختلال ادراری دارند و باید به عنوان راه‌های اولیه درمانی انتخاب شوند باید از تشویق و تنبیه مناسب در مورد کودک استفاده شود و به شب‌هایی که کودک خودش را خیس نکرده و خشک گذرانده است پاداشی مناسب که واقعا کودک را خوشحال کند، داده شود.

۱ــ هنگام پرسش از بهروز  توسط من دانش آموزان دیگر، حق پاسخگویی به سؤالات را نداشتند و زمان کافی برای پاسخ به سؤالات به وی داده می شد تا بهروز  کمتر دچار اضطراب و لکنت گردد.

۲ــ از این که بهروز  وضعیت بهتری پیدا کرده او را تشویق می كردم و همین امر باعث اضطراب کمتر و کنترل بیشتر وی  بر روی ادرارش شد .

استفاده از دارو در رده‌های بعدی درمانی قرار می‌گیرد. دارو باید تجویز پزشک مصرف شود و قطع آن نیز باید تدریجی باشد تا چنانچه علایم کودک پس از قطع دارو برگردد بنا به نظر پزشک دارو مجدد به دوز قبلی برگردانده شود و دوره جدیدی از درمان شروع شود.

نکات قابل توجه :

– دخترها معمولا زودتر از پسرها کنترل ادرار خود را به دست می آورند . اکثر کودکان زودتر و یا دیرتر از موعد مقرر کنترل ادرار به دست می آورند . بعد از ۱۸ ماهگی اکثر کودکان روز ها خود را خیس نگه نمی دارند ، بعد از دو سالگی نیمی از آنها شبها خود را خیس نمی کنند . بعد از سه سالگی(سه چهارم) کودکان شب و روز کنترل ادرار دارند . و ۹۰ در صد کودکان در سن ۵ سالگی شبانه روز خشک می مانند .

– سیر رشد کنترل ادرار تسریع نمی شود ولی توسط والدین مقرراتی یا وسواسی کند می شود و یا توسط والدینی که اصلا اهمیتی به آداب دستشویی رفتن نمی دهند .

– هرگز کودک را به خاطر اینکه خودش را خیس می کند تنبیه نکنید .

– وسواس بیش از حد در مورد آداب دفعی باعث می شود کودک شما در آینده دچار اختلالات شخصیتی شود.

گرد آوري شواهد ۲

پس از به اجرا در آوردن راهکار های مختلف در زمینه کنترل ادرار و اضطراب دانش آموز مورد نظرم شاهد پیشرفت و بهبود وضعیت وی در روند کلاسی اش شدم و وابستگی اش به مادرش کمتر شده بود .اضطراب و استرس در گفتار و رفتار به طور قابل ملاحظه ای در وی کاهش یافت .و مشکل عدم کنترل ادرار وی به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافت.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز  اقدام پژوهی معلم استثنایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز  اقدام پژوهی معلم استثنایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز  اقدام پژوهی معلم استثنایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز  اقدام پژوهی معلم استثنایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز اقدام پژوهی معلم استثنایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم کنترل ادرار بهروز اقدام پژوهی معلم استثنایی

منابع و مآخذ:

۱- وراپیفر، اصول کنترل استرس، ترجمه دکتر آرین ابوک، انتشارات نسل نواندیش تهران چاپ دوم سال ۱۳۸  گرد آورنده زهرا عبدی آموزش وپرورش تهرا ن منطقه ۱۲

۲ــ خدایاری فرد محمد، مسائل کودکان استثنایی، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، تهران چاپ اول سال ۱۳۷۱

۳ــ ساده ئی بهروز، ۴۰ تجربهٔ تربیتی، انتشارات شلاک تهران چاپ اول سال ۱۳۹۰

۴ــ قمی فر محمد، روشهای هدایت رفتاری نوجوانان و جوانان انتشارات محیا تهران چاپ اول سال ۱۳۸۳

۵ــ کریس ال کلانیک، مقابله با عدم کنترل ادرار، ترجمه عزیزه افخم ابراهیمی ــ انتشارات علوم پزشکی ایران تهران نوبت اول سال ۱۳۸۲

برای دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

69 − 67 =