دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري دیسلکسی پروانه را حل كنم؟

دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري دیسلکسی پروانه را حل كنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري دیسلکسی پروانه را حل كنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه

راه هاي درمان اختلالات يادگيري

هر چند اختلالات يادگيري، اصولاً مسئله‌اي آموزشي است. اما از چندين جنبه مختلف مورد بررسي قرار گرفته است. بسياري از محققان در اين زمينه، آشكارا از فرضيه نقص جزئي در مغز سود مي‌جويند و به اين ترتيب مي‌كوشند با ارزيابي مسائل فرض شده مربوط به اين نقص زيستي، مشكل را برطرف كنند. از جمله شيوه‌هاي درماني رايج بر اين اساس، مي‌توان به نگرش‌هاي ادراكي- حركتي اشاره كرد. در اين شيوه تلاش مي‌شود موقعيت‌هايي براي كودك فراهم شود تا بتواند اطلاعاتي را از محيط دريافت كند به يكديگرارتباط دهد و آنها را دريابد. استفاده از رورووك، بازي‌هايي براي آموزش حركت، تمرينات روي تخته‌سياه براي رشد هماهنگي حركت و ادراك ديداري و حل معما در اين شيوه كاربرد دارند. از روش‌هاي درماني ديگر مي‌توان به روش ديداري- حركتي و شيوه‌هاي رفتاري اشاره كرد. برخي از متخصصان حرفه پزشكي نيز معتقدند بايد به اين دسته از كودكان دست‌كم به‌طور آزمايشي دارو تجويز كرد. با اين حال درباره تاثيرات دارودرماني روي دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات يادگيري، مطالعات انجام شده بسيار اندك است. «مگاويتامين- درماني» اولين بار توسط (كوت) براي درمان اين اختلالات پيشنهاد شد كه به استفاده از ويتامين‌ها تا حداكثر يك‌هزار برابر ميزان مورد نياز بدن گفته مي‌شود. از سوي ديگر در نظر گرفتن امكانات آموزشي ويژه كودكان، مورد توجه قرار گرفته است. مثلاً استفاده از اتاق مرجع يا كلاس‌هاي ويژه. با اين حال مسئله جاي دهي مبتلايان به اختلالات يادگيري در كلاس‌هاي مختلف هنوز مورد بحث بسياري از متخصصان آموزش و پرورش است.

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري

فناوری اطلاعات و ارتباطات درمدت زمان کوتاهی که ازپیدایش آن می گذرد توانسته است تغییرات فراوانی را درنحوه زندگی بشر به وجود آورد. یکی از زمینه هایی که سهم عمده ای ازاین تغییرات را به خود اختصاص داده است، یادگیری است . نقش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی درچرخه یادگیری بسیاراهمیت دارد.دریادگیری به شیوه سنتی، فرد مجبور بود که به طورمداوم بخواند و بنویسد و ارتباط ، تقریباً یک طرفه بود. اما با به کارگیری فناوری اطلاعاتی و ارتباطی دریادگیری ، فرد علاوه براین مهارت های پایه ، نیازمند داشتن مهارت دراستفاده ازفناوری های اطلاعاتی و ارتباطی می باشد . یادگیری های مبتنی برفناوری های نوین اطلاعاتی، با ایجاد تغییرات بنیادین درمفاهیم آموزش سنتی، توانسته است بسیاری ازناکارامدیهای نظامهای آموزشی را رفع کرده و دگرگونی های اساسی را درآموزش به وجود آورد . با استفاده ازدنیای مجازی دریادگیری، می توان به روشهای نوین و کارامدی ازیادگیری دست یافت .

علت کاربرد فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در یادگیری، آموزش بهتر و سریع تر
می باشد. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات درآموزش، نوع جدیدی از یادگیری را به وجود آورد، به طوری که یادگیری تنها به صورت حضوری انجام نمی شود. زیاد ضرورتی ندارد که یادگیری حضوری و رودررو باشد و انتظارمی رود که یادگیری درمحیط هایی غیرازکلاس، امکان پذیر باشد، به نحوی که بتوان اطلاعات را به راحتی با سایریادگیرندگان به اشتراک گذاشت. این تحول سبب تغییر نقش معلم و نیز نقش کتابخانه ها شده است. به این ترتیب، نوع جدید یادگیری، یادگیری الکترونیکی نام گرفت .

به لحاظ لغوی، به مجموعه فعالیت های آموزشی که با استفاده ازابزارهای الکترونیکی اعم ازصوتی، تصویری، رایانه های شبکه ای- مجازی صورت بگیرد یادگیری الکترونیکی گفته می شود. یادگیری الکترونیکی، نظامی مبتنی برفناوری اطلاعاتی و ارتباطی (همانند سخت افزار، نرم افزار و شبکه های رایانه ای) به منظورایجاد، نگهداری، توسعه و در دسترس قراردادن مواد مطالعاتی –  آموزشی برای فراگيران می باشد که فعالیت های مطالعاتی –  آموزشی را هدایت می کند و ارزیابی فراگيران را بدون نیاز به وجود محلی برای یادگیرندگان و معلمان امکان پذیرمی کند.

یکی از ابتکارات جدید در برنامه درسی کشور های پیشرفته استفاده از فناوری های جدید به ویژه فناوری اطلاعات در محتوای کتاب های درسی می باشد بدین منظور مفاهیم فنی مربوط به آن در کتاب های درسی گنجانده شده است به عبارتی آموزش فناوری از همان کودکی و در دوران دبستان در برنامه های درسی این کشور ها داده می شود.

یکی از مهمترین مهارت های پیش بینی شده در کتاب های درسی کشور های پیشرفته داشتن سواد رایانه ای و کار با رایانه است ، مثلاً در کتاب علوم سوم ابتدایی ژاپن (صفحه ۳۲ تمرین الف) از دانش آموز خواسته شده است مقدار مواد غذایی یک هفته یکی از حیوانات را اندازه گرفته و سپس مقدار مواد مصرفی را برای یک ماه و آن گاه برای یک سال محاسبه کرده (با استفاده از ماشین حساب) و سپس (با استفاده از رایانه نمودار) و جداول مربوط را رسم کند .

فناوري اطلاعات، دانش، مهارت و يا روش فني در بهره مندي از اطلاعات مي باشد. توسعه روزافزون افزارهاي مبتني بر اين فناوري ها و سرعت فراوان تطبيق آن با
نيازمندي هاي انسان، موجب شده تا شكل جديدي از محيط يادگيري و تعاملي خلاق، فعال و فراگير ايجاد شود. یکی از فواید آموزش فناوری های جدید به دانش آموزان، از بین رفتن ترس از فناوری جدید می باشد و این خود، آنان را برای آینده که سواد رایانه ای و سواد فناورانه یکی از نیاز های بشر است آماده می کند .

بهره گیری از فناوری به نحو مطلوب و اثر بخش در سطح مدارس کار آسانی نیست وجود فناوری در مدرسه هنگامی نمود پیدا می کند که معلم و دانش آموز، کار و اهمیت آن را در فرایند یاد دهی –  یادگیری بشناسند وآن شناخت را باروش های یادگیری و یاد دهی تلفیق کنند، وجود فناوری در مدرسه به خودی خود هیچ ضمانتی برای یادگیری بهتر نیست ، رایانه یا هر ابزار فناورانه دیگر می تواند زمینه ای از دنیای واقعی را برای دانش آموزان فراهم کند و او را به حل مسایل پیچیده ترغیب و کمک کند رایانه باعث حضور فعال یادگیرنده در عرصه یادگیری می شود و امکان مشارکت جمعی را از طریق شبکه های اینترنت و تبادل افکار و آرا فراهم می کند .

یکی از ویژگی های بارزی که اساس ایجاد انگیزه در کودکان برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است ویژگی تعاملی آن است، برخورداری ICT از قابلیت
ذخیره سازی، مرتب کردن و بازیابی ، مقادیر زیادی از اطلاعات را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که معمولاً در کلاس های معمولی و یا کتابخانه مدرسه موجود نمی باشد ،
دانش آموزان می توانند از طریق جستجو در جستجو گرهای مناسب آخرین اطلاعات مورد نیاز را استخراج نمایند.

در نگرش سنتی معلمان به منزله مخزنی از اطلاعات و دانش نگریسته می شوند و هدف شغلی معلمان القای این اطلاعات در ذهن دانش آموزان می باشد ، اگر این نگرش درست هم باشد اطلاعات جهانی با چنان سرعت شگفت آوری رو به افزایش است که هیچ معلمی
نمی تواند امیدوار باشد که توان انتقال تمام اطلاعات مورد نیاز را (به طور جامع) به
دانش آموزان داشته باشد . فناوری، دنیایی را که مدارس در آن واقع اند متحول کرده است اکنون زمان آن است که معلمان به این تحولات گردن نهند ، دگرگونی های دنیای ما آنقدر سریع و سرنوشت سازند که مدارس نمی توانند بدون تغییر بمانند یا صرفاً تغییرات سطحی انجام دهند.

در سیستم آموزش سنتی ، کتاب های درسی کاغذی ، تکالیف کاغذی و استاد و کلاس حضوری بوده و چه بسا  با جا ماندن یا فرا نگرفتن محتوای یک درس ، امکان تکرار وجود نداشته باشد . در مقابل در محیط آموزش  الکترونیکی ، کتاب ها و مطالب آموزشی به
فایل هایی تبدیل می شوند که علاوه بر ویژگی تکرار بی پایان ، دارای جذابیت تصویری ، شنیداری و متنی هستند .

اجراي راه حل

با مطالعاتي كه انجام داده بودم تصميم گرفتم تا راه حل مناسبي براي مشكل پروانه به كار برم. طبق بررسي هاي بينايي سنجي او هيچ مشكل خاصي نداشت. بنابراين براي تقويت بينايي او فعاليت هاي زير را به کمک همکارم سرکار خانم لیلا کریمی انجام دادم.

تمرين يك:

 در يك جعبه تعدادي مداد با رنگ ها و اندازه هاي مختلف قرار دادم. سپس يك مداد را از جعبه بيرون آوردم و به پروانه نشان دادم و از او خواستم كه خوب به آن نگاه كند (۱۰ ثانيه) آنگاه مداد را درون جعبه قرار دادم. در جعبه را بستم و آن را چرخاندم. سپس در جعبه را باز كردم و از پروانه خواستم مدادي را كه قبلاً ديده بود از بين مدادهاي درون جعبه پيدا كند. انتخاب او درست بود. اين بازي را چند بار تكرار كردم. در تمرين بعدي دو مداد و سپس سه مداد را به او نشان دادم و تمرين را تكرار كردم. به اين ترتيب اين بازي (تمرين) را در دو جلسه انجام دادم.

تمرين دوم:

تعدادي تصوير از حيوانات، گل ها و اشياء مختلف را بر روي يك مقوا چسباندم و آن را به كلاس بردم و از پروانه خواستم كه به آن تصاوير با دقت نگاه كند. در اين تمرين او خيلي از تصاوير را نمي شناخت و نمي توانست تفاوت ها را تشخيص بدهد. من آن ها را برايش توضيح دادم. در دو جلسه كلاسي اين تمرين را تكرار كردم ولي نتيجه اي در بر نداشت.

تمرين سوم:

از تصاوير كتاب استفاده كردم و از نگاره يك شروع كردم. از او خواستم هر تصويري را كه در لوح بزرگ مي بيند فقط نام آن ها را بگويد. او فقط مي توانست تعداد كمي از اشياء موجود در لوح را تشخيص بدهد و بسيار از اجزاي تصوير را نمي شناخت. به نظر مي رسيد كه پروانه با اشياي اطراف خود بيگانه است. سعي من بر اين بود كه چشم هاي او را به جهان اطرافش باز كند. بنابراين بازي ديگري را طرح كردم. از او خواستم هرچه را كه مي بيند نام آن را بگويد. سپس از آن ها به كمك موبايل عكس گرفتم. عكس ها را يكي يكي به او نشان مي دادم و از او مي خواستم كه نام آن ها را بگويد. اين بازي را در چند جلسه كلاسي انجام دادم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل اختلالات یادگیری دیسلکسی پروانه دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی 

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران.(۱۳۸۳)، اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. اسپارك، برنارد. (۱۳۷۲)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ چهارم.
  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (۱۳۸۲)، روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره۴، شماره پياپي ۲۶٫
  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (۱۳۸۵)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.
  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (۱۳۷۹)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.
  7. شرام، ويلبر….. (۱۳۷۲)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.
  8. فصلنامه تعليم و تربيت، سال هيجدهم، شماره۳، پاييز ۱۳۸۱٫
  9. فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره۱، بهار ۱۳۸۶٫
  10. قاسمي پويا، اقبال. (۱۳۸۲)، راهنماي معلمان پژوهنده، تهران، نشر اشاره.
  11. مجله تکنولوژی آموزشی، شماره های ۱۷۰،۱۵۲،۱۶۴،۱۶۳٫
  12. مجله مدرسه فردا، شماره های ۵،۱٫
  13. مك نيف، جين و ديگران. (۱۳۸۴)، اقدام پژوهي، ترجمه محمدرضا آهنچيان، تهران، انتشارات رشد.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1