نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با کمک درس انشا تفکر خلاق را در دانش آموزان مقطع … ایجاد نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با کمک درس انشا تفکر خلاق را در دانش آموزان مقطع … ایجاد نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با کمک درس انشا تفکر خلاق را در دانش آموزان مقطع … ایجاد نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا

مراحل نوشتن انشا:

۱- مرحله قبل از نوشتن:(انتخاب موضوع،توضیح موضوع،ایجاد انگیزه درکلاس،بارش فکری،رفع ترس وابهام دانش آموزان وشاد کردن فضای کلاس

۲-حین نوشتن:داشتن چک نویس،گاهی چند نفرحین نوشتن نوشته خود را بخوانند، گاهی دبیر هم انشا بنویسد،عدم برخورد با عامیانه نویسی

۴-   بعد از نوشتن: خواندن انشا،نقدوبررسی ،انتخاب انشاهای برتر، جابه جا نمودن دفاتر انشا وخوانده شدن توسط دیگران(فواید این کار:بهبود خط-آشنایی با نظرات دیگرانريا،خودارزیابی)گاهی اهدا جایزه وخواندن سر صف.

تجديدنظر در روش هاي انجام گرفته

پس از بحث و بررسي , نقد روش هاي انجام شده بدين نتيجه رسيديم كه دانش آموزان موضوعات داستاني , داستان هايي را مي توانند بهتر بنويسند كه خود قهرمان شوند مانند اين نمونه (( اگر من پادشاه تمام جهان بودم … . )) با اين شيوه مي توان از منظر روان شناسي و روانكاوي نيز نگريست و به علايق و زمينه هاي رواني آنها پي برد , در جهت تنوع بخشي ساعت انشا مقرر شد از كارت تصويري نيز استفاده گردد, تصوير خواني و از تصاوير عنواني براي نوشته ها استفاده گردد به كيفيت ها بيشتر از كميت ها مورد توجه قرار گيرد و در خصوص موضوع فهرستي از واژه ها قبلاً تهيه كرده و در اختيار آنان قرار داد كه بر گنجينه ي لغات آنها افزود. با اين روش ها با پيگيري و تدوين برنامه هاي جديد , مهارت هاي گوش دادن و نوشتن تقويت خواهد شد.

نتايج

با توجه به موارد ذكر شده مي توان به نتايج زير اشاره كرد با اجراي اين روش ها :

– دانش آموزان خود قادر به نوشتن انشا شدند هر چند در حد چند سطر

– اكثريت دانش آموزان به خاطر تخيلي بودن داستان ها علاقمند به نوشتن شده بودند.

– دانش آموزان اعتماد به نفس لازم را در نوشتن پيدا كرده بودند.

– با اين روش ها بهتر مي توانيم از زمينه هاي رواني و علايق آنها پي ببريم.

– دانش آموزان مستعد در نگارش شناسايي و هدايت مي شدند.

– مهارت هاي گـوش دادن و صحبت كـردن آنها در كنار مهارت نوشتن تقويت مي شود.

– با توجه به روند صعودي پيشرفت , در مقايسه انشاها – توالي مطالب , گنجينه لغات و تنوع مطلب بهتر مي شود.

– دانش آموزان با قرار دادن خود به جاي قهرمان علاقمند مي شوند و روحيه شادابي در اين رنگ دارند.

– چون خود را قهرمان داستان مي دانند در مواجه شدن با مشكلات خلاقانه تصميم مي گيرند و از مواجه با شكست هراس نداشته و آثار مطلوبي در زندگي آينده آنها خواهد داشت.

پیشنهادات

۱-    باید کوشید تا کلاس انشا که مادر تمام دروس است دارای برنامه و طرحی مناسب در ابعاد گوناگون آموزشی باشد

۲-  مشکلات و تنگناها و علل افت و نارسایی کلاس انشا به درستی بررسی و تحلیل گردد و راه حل های مناسب و علمی برای رهایی از این شرایط نامناسب مطرح شود. (ره یافت های آموزشی و تربیتی در درس انشا سید حسین خسینی نژاد)

۳-    شیوه های مناسب نگارش و انشا به دانش آموزان شناخته شود.

۴-  مجموعه ی تجربه های موفق، روش های مطلوب و شیوه هایی که دبیران موفق در این زمینه داشته اند جمع آوری، بازیابی و بررسی شود.

۵-    فرهنگ مطالعه رواج یابد و در ساعت انشا از مطالعه و کتابخوانی و فرهنگ انتقاد استفاده شود.

۶-    تشویق اولیا و مربیان در ارتباط با نوشته های دانش آموزان

۷-    برگزاری المپیاد های انشا نویسی

۸-    بحث و تبادل نظر، پرسش و پاسخ در درس انشا

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا  نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا  نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا  نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا  نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان به کمک درس انشا  نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع

۱- صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.

۲- پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت دبیر ،چاپ اول.

۳قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای دانش آموزان،نشر آرین، چاپ سوم.

۴-   قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

۵-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۶-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 3