دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس دانش آموزان سال سوم متوسطه را بهبود بخشم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس دانش آموزان سال سوم متوسطه را بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس دانش آموزان سال سوم متوسطه را بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت

انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):

  1. تقویت مهارت تمرکز حواس جهت توجه بیشتر به مطالب درسی.
  2. تقویت تعهد دانش آموزان جهت فعالیت در گروه .
  3. درگیر کردن تمام دانش آموزان جهت مشارکت در فعالیت های گروهی .
  4. تقویت مهارت حضور ذهن در کلاس توسط دانش آموزان .
  5. تفهیم اهمیت یادگیری درس ادبیات.
  6. تفهیم ارزش و اهمیت علوم زیستی جهت افزایش انگیزه دانش آموزان به یادگیری این درس .
  7. تغییر روش تدریس قبلی و ارائه روش های تدریس جدید تر  .
  8. تلفیق تکنیک های خلاقیت با روشهای تدریس جهت دست یابی به روش تدریسی جدید و خلاق .
  9. تقویت حس همکاری و کمک به دیگران جهت آنکه دانش آموزان قوی تر به دانش آموزان ضعیف کمک کنند .

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :

با توجه به شواهد و داده های به دست آمده و نیز مطالعه روش های تدریس این فرض اساسی در ذهنم شکل گرفت که”با تلفیق تکنیک های خلاقیت و روش های تدریس باعث علاقمندی بیشتر دانش آموزان شوم”.  بدین مظور کلاس را گروه بندی نمودم و سه گروه پنج نفره و یک گروه شش نفره در کلاس تشگیل شد . همه گروهها از لحاظ وضعیت درسی یکسان بودند . سپس چیدمان دانش آموزان را به شکل دایره قرار دادم  و اعضاء هر گروه نیز در کنار یکدیگر قرار داشتند.خود نیز در کنار دانش آموزان می نشستم. سپس موارد زیر را بطور عملی در کلاس انجام دادم.

برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:

وجود رفتارهای مختلفی چون عدم مشارکت در کلاس ,عدم گوش دادن , عدم حضور ذهن و همچنین صحبت های کلاسی, نیازمند شیوه های مختلف  برخورد رفتاری بود. در این راستا کتاب “استرتژی تدریس ,تدریس اثر بخش ” جناب آقای مسعود دوج (نشر سارگل)کمک فراوانی به اینجانب کرد . شیوه برخوردم را  با هر دسته از دانش آموزان , به تر تیب زیر تغییر دادم و نهایتا توانستم نظمی منطقی و معقول را در کل کلاس ایجاد کنم . بدین منظور شیوه برخوردم با دانش آموزان مختلف را به روش های زیر تغییر دادم.

شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :

  1. همواره پاسخی به این سوال که “این مباحث به چه درد میخورد ؟” را داشتم .
  2. شیوه تدریس سخرانی را در کلاس به حداقل رساندم .
  3. فعالیتهای گروهی را در بین این دانش آموزان تقویت کردم .
  4. انگیزه کارهای گروهی را در این دانش آموزان ایجاد کردم.
  5. با حرکات غیر کلامی فرایند تدریس را جذاب کردم .

شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند :

  1. از ابتدا سعی کردم که همه را درگیر مباحث کلاس کنم.
  2. به این دسته از دانش آموزان وظایف ساده محول کردم .
  3. آنها را در گروه کوچکی قرار دادم.
  4. سوالاتی را که مطمئن بودم که این دانش آموزان می تواند پاسخ دهد را از آنها می پرسیدم .
  5. همواره این نکته را درنظر داشتم که “عدم مشارکت یعنی عدم یادگیری نیست . شاید سبک یادگیری آنها اینگونه نباشد” .

شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :

  1. قبل از ورود به کلاس چند دقیقه ای جلوی درب کلاس می ایستادم تا همه سر جای خود نشسته و سکوت حکم فرما شود , سپس به کلاس وارد می شدم.
  2. این قانون را در کلاس حاکم کردم که همواره در کلاس فقط یک نفر صحبت میکند.
  3. بدون داشتن حالت تدافعی قبل از ادامه درس چند لحظه در کلاس سکوت می کردم .
  4. در طول درس و سخنرانی به طرف این دسته از دانش آموزان می رفتم .
  5. همواره این نکته را به یاد داشتم که “هدف ما از این رفتار, شرمنده کردن دانش آموزان  نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است.”

شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند :

  1. بطور مستقیم آنها را مخاطب خود قرار دادم و سوالاتی را از آنها می پرسیدم .
  2. از ابزار های بصری استفاده کردم .
  3. مطالب را روی تابلو می نوشتم .
  4. از آنها در خلاصه کردن درس کمک می گرفتم.
  5. با نگاه کردن مستقیم به چشم آنها و پرسش های ناگهانی سعی دربالا بردن تمرکز ذهنی آنها داشتم .

 

  1. مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :
  1. پس از تدریس هر مبحث درسی , افراد یگ تیم موظف به توضیح مطالب درس داده شده بودند ه و من بعنوان معلم هدایت کننده کلاس بودم .
  2. درپایان تدریس ,مطالب درسی جدید بعلاوه مطالب درس جلسه قبل پرسش می شد.
  3. کار کلاسی ,همکاری در گروه ,شرکت در فعالیتهای کلاسی ,همگی دارای امتیاز جدا گانه ای برای نمره ارزیابی داشت.
    1. فعال ترین و بهترین تیم , در هر جلسه معرفی می شد که این خود در نمره مستمر کلاسی تاثیر داشت .
    2. هر دانش آموز جهت بالا بردن کیفیت کاری تیم خود, به فکر یاددهی مطالب به هم گروههای خود نیز بود.
    3. گروه به نتیجه حل مشکل می رسید .
    4. هر ماه یک امتحان کتبی برگزار می شد که ۳ تا ۴ نمره مستمر محسوب میشد.    ( آزمونهای متعدد  برای ارزیابی نمره مستمر لحاظ می شد )
    5. علاقه ,مشارکت ,تجربیات وسوالات علمی تحقیق و پژوهش علمی مرتبط با عنوان های کتاب مهم واقع می شد.
    6. رابطه معلم و دانش آموز تعاملی بود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بهبود وضعیت درس دانش آموزان به کمک تکنیک های خلاقیت دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

منابع :

  1. ابراهیمی زنوزاخ,معصومه(۱۳۸۷) , مقاله “چگونه توانستم با استفاده از روش های فعال تدریس وضعیت درس تعلیمات اجتماعی را در پایه چهارم ابتدایی بهبود بخشم؟,مجله مدارس , ﻃﺮﺡ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﭘﮋﻭﻫﻨﺪﻩ – پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش.
  2. اقبال قاسمی پویا(۱۳۸۲). راهنمای معلمان پژوهنده : معلم پژوهنده کیست؟ پژوهش در عمل چیست؟ ، تهران : انتشارات لوح زرین چاپ سوم ۱۳۸۲، چاپ دوم نشر اشاره ۱۳۸۲٫
  3. باقری زهرا, (۱۳۸۵), راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان ,پروتال جامع خلاقیت و کارآفرینی کودک و نوجوان ,
  4. http://www.persiakids.com/Article.aspx?id=119
  5. بختیاری ,ابوالفضل ;ایرانی,(۱۳۸۲), “روش پژوهش عملی, یا, اقدام پژوهی” , تهران .
  6. بهرامی, هادی; عباسیان, مهرنوش, (۱۳۸۹), خود کارآمدی و انگیزه پیشرفت , بررسی رابطه خود کارآمدی با انگیزه پیشرفت در دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸ , مجله رشد , دوره ششم , شماره یک صص۷-۳٫
  7. خاکی , غلامرضا (۱۳۸۸), روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی ,چاپ دوم,  تهران , انتشارات بازتاب.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + = 11