دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان

تجزیه و تحلیل داده ها

پس از جمع آوري اطلاعات شواهد ۱ به تجزیه و تحلیل وو تفسير اطلاعات اتخاذ شده با كمك الگوي مفهومي پرداختم. طبق الگوی فوق عوامل متعددي در انشا نويسي كودك ايجاد مشكل مي نمودندكه عبارت بودند از :

عدم آگاهي از ساختار جمله و نداشتن اطلاعات پايه در زمينه ي معيارهاي انشا نويسي و نكات دستوري .  –

– ضعف املايي كه سبب بي علاقگي در نوشتن انشا مي شود .

– نداشتن مطالعه كه سبب ناكافي بودن خزانه ي لغات و عدم رعايت نكات دستوري و … مي شود-

– نداشتن علاقه كه تأثير مستقيمي روي كيفيت انشا دارد. زيرا فرد بي علاقه قادر به تمركز نيست و هر لحظه به فكر راه فراري از ادامه ي نوشتن انشاست . از طرفي تمامي عوامل تأثير گذار در نوشتن يك انشا مي تواند در بي علاقگي دانش آموز به انشا نويسي مؤثر باشند .

.  بي سوادي و كم سوادي والدين –

.  دو زبانه بودن دانش آموزان (زبان مادري دانش آموزان تركي مي باشد-

.  آشنا نبودن به معيارهاي انشا نويسي و رو شهاي آن-

–  اشتغال كودكان در خانه به کارهای خانواده و اهمیت نگذاشتن والدین به درس فرزندان خود .

 راهكارهاي اجرايي

با بررسي الگوي مفهومي در مرحله ي قبل از اقدام به انتخاب را ه هاي موقتي جديدي نمودم،كه عبارت بودند از :

الف : براي درك موضوع ، نوشتن عنوان آن و مقدمه ي مناسب با اطلاعات لازم و كافي در زمينه ي موضوع از طريق سخنراني يا خواندن كتاب هاي متنوع در كلاس ارائه شد.

ب : براي رفع تكرار كلمات و جملا تي كه ناشي از محدود بودن اطلاعات پايه و دامنه ي لغات است از روش هاي مختلفي نظير بازخواني انشاي خود و هم گروه ها، فعال كردن كتابخانه ي كلاسي ، كتابخانه ي مدرسه ، و

تشويق به مطالعه ي كتاب هاي غيردرسي و مجلات رشد دانش آموزو از این طریق افزايش اطلاعات پايه

استفاده از كلمات هم خانواده ، مترادف و مخالف،  اجراي روش بارش مغزي ، نوشتن انشاي گروهي با استفاده از روش پرتوهاي خورشيدي  و … بهره گرفته شد .

ج : براي آموزش ساختار جمله ، ضمن معرفي الگوي جمله هاي خبري، پرسشي، تعجبي و … تمريناتي به بچه ها داده شد . مثلاً ، از آنها مي خواستم كلمات درهم ريخته ي روي تابلو را كه توسط معلم نوشته شده بود به طور فردي يا گروهي مرتب كنند . يا جملات ناقص را كامل كنند.

د : براي آشنا نمودن دانش آموزان با علائم نگارشي ابتدا علامت ها را به او آموزش داده ، كاربرد هر يك را با كمك تمرينات متنوع به آنها آموختم .

مثال : گذاشتن علامت ( . ؟ !) در انتهاي جملات خبري، پرسشي و تعجبي.

ه : براي ايجاد ارتباط منطقي بين جملات از روش بارش مغزي و مرتب نمودن جملات به ترتيب اولويت بهره جستم .

و : نكات دستوري و نگارشي را نيز از راه افزايش مطالعه و دامنه ي اطلاعات با تمرينات عملي مناسب آموزش دادم .

ز : براي رعايت زيبانويسي، حاشيه گذاري و تميزي در انشا آموزش هاي لازم را عملاً با نشان دادن يك انشاي مطلوب اعمال نمودم.

سایر راهکار های مورد استفاده در حین استفاده از روش های بالا عبارت بودند از :

خلاصه نويسي متن داده شده ، توصيف وضعيت يك مكان ، شي يا شخص از طریق مشاهده ي دقيق اطراف خود  و توجه به جزئيات و كشف چيزهاي تازه و نیز بيان نظرات و عقايد شخصي خود در رابطه با آن ، خاطره نويسي ، نامه نگاري ، تبديل گفتار به نوشتار، توجيه ارزش و اهميت نوشتن براي دانش آموزان ،

بهره گيري از تشويق و اهداي جوايز  ، نوشتن قسمتي ازيك موضوع و ادامه ي آن به وسيله ي دانش آموزان و آموزش اصول صحيح انشانويسي از اين طريق.

 گردآوری اطلاعات شواهد ۲

با اجراي راه حل هاي جديد و جمع آوري اطلاعات شواهد ۲ و بررسي انشاهاي جديد، مقايسه ي اطلاعات شواهد ۲ با شواهد ۱ دريافتم كه راه كارهاي انتخابي توانسته است، تا حد زيادي مشكلات انشا نويسي دانش آموزان را مرتفع سازد به طوري كه پس از جمع آوري نظرات مدير ، همكاران، دانش آموزان و او لياي آنها از طريق مصاحبه و پرسش نامه هاي جديد دريافتم كه اين طرح مورد استقبال قرار گرفته است . در پايان سال وضعيت بهتر بود ، بررسي نتايج نشان مي داد كه وضعيت فرق كرده است . حال ديگر دانش آموزان از زنگ انشا بدشان نمي آمد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش مهارت انشا نویسی در دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

منابع

۱-  قاسمي پويا ، اقبال ( ۱۳۸۲ )، راهنماي معلمان پژوهنده ، تهران : لوح زرين.

۲ –  سيف ، علي اكبر( ۱۳۷۰) ، « اندازه گيري و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي » ، تهران : آگاه

۳ –  هورن ، هلن( ۱۳۷۹ ) ، چگونه كيفيت آموزش را بهبود بخشيم ؟ ، تهران : قدياني

۴ – آقازاده، محرم. احديان، محمد( ۱۳۷۸)، راهنماي روش هاي نوين تدريس ، تهران : انتشارات

۵ –  اسپالرينگ ، چريل ال ، مترجم : نائينيان و بيابانگرد( ۱۳۷۷ ) ، انگيزش در كلاس درس ، تهران : مدرسه .

 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

19 + = 27