اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس جلوگیری نمایم؟

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس جلوگیری نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس جلوگیری نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور

راهکارهای مشکلات اجرائی مدیریت مدرسه محور

چهار شرط برای تغییر کانون تمرکز و توجه به مدیریت مدرسه محور ضروری است که عبارتند از:

▪ حمایت از آرایش گسترده در چهارجنبه زمان، پول، همکاری فنی و رشد حرفه ای

▪ تصمیم گیری مشارکتی باید به راهبردی برای بهبود آموزش و پرورش کودکان و جوانان تبدیل شود، درحال حاضر، مدیریت مبتنی بر مدرسه از حیث محتوا و جوهر تقریباً خالی است برای تغییر جهت مدیریت مبتنی بر مدرسه لازم است فرآیندهای تصمیم گیری مشارکتی، حول تصوری نیرومند از یادگیری و تدریس گرد بیایند.

▪ مدیریت مبتنی بر مدرسه باید از مجموعه عملیات سازمانی به بافت محیطی منتقل شود و مشارکت جدی معلمان و والدین در حیات اجتماعی مدرسه را پرورش دهد.

▪ تغییر جهت تصمیم گیری مشارکتی از محور سازمانی- مدیریتی، به محور پرورشی- اجتماعی، نیازمند رهبری قوی و در عین حال تسهیل کننده است. که شامل مورد ذیل می باشد.

الف) زمان کافی برای مشارکت در اختیار آنان بگذارند

ب) به دلبستگیهای کارکنان مربوط باشد

ج) هیچ یک از طرفین احساس بیم و خطر نکنند و در قلمرو آزادی شغلی آنها باشد

د) آگاه سازی، آماده سازی روانی و تقویت باورهای درونی (نگرش) کلیه مخاطبان برای پذیرش مشارکت، آموزش نیروی انسانی شایسته و متناسب کردن ساختار تشکیلات فعلی آموزش و پرورش با اندیشه مشارکتی

هـ) نگرش نظام مند و ایجاد هماهنگی میان بخش های گوناگون درون و برون سازمان آ.پ برای ایجاد درک مشترک از موضوع

ی) برقراری سبک رهبری متناسب با مشارکت و ایجاد اعتقاد به مشارکت در مدیران

ح) روشن و شفاف کردن اهداف، ارزشها و اولویت ها در سازمان.

 نقاط قوت و تاثیر گذار در تدریس :

۱- وجود شخصیت محکم و استوار معلم همراه با پشتوانه ی علمی و متانت اخلاقی یکی از ارکان اصلی  هر یادگیری به شمار می آید.شایسته است به  ویژگی های یک معلم موفق نظری بیندازیم :

۱-۱- برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

۱-۲- آشنایی با شیوه های نوین  تدریس و به کار گیری آنان در موقعیت های مختلف تدریس

۱-۳- احاطه ی کامل علمی به مطالب مورد  تدریس .

۱- ۴- برد باری و انعطاف پذیر بودن .

۱- ۵- آشنایی با ویژگی های اقتصادی ، فرهنگی ، جسمی و روحی دانش آموزان ..

۱- ۶- استفاده ی مستمر از ابزار تشویق.

۱-  ۷- تبعیض قائل نشدن بین دانش آموزان و یک رنگی.

۱- ۸- توانایی ایجاد روابط صمیمانه با والدین.

۱-۹- – تکریم شخصیت دانش آموزان وداشتن آگاهی نسبی به علم روانشناسی .

۱ -۱۰-  برقراری نظم و انضباط منطقی در کلاس

۱-۱۱– شنیدن سخنان دانش آموزان و القاب ندادن به آنان.

۱-۱۲-  وارد نشدن به حریم شخصی دانش آموزان  و ایجاد یک رابطه ی منطقی و دوستانه با آنان .

۱-۱۳- استفاده از انواع ارزشیابی ها در زمان مناسب .

۱-۱۴- از نظر برخی ، معلم بودن به معنی دانستن همه پاسخهاست. بعضی اوقات (نمی‌دانم) بهترین پاسخ یک معلم است. به جای از دست دادن اعتبار، معلم اعتماد دانش‌آموزان را جلب می‌نماید و این اعتماد اساس یک رابطه مولد است. پذیرفتن چیزهایی که نمی دانید نشان می‌دهد که شما هنوز در حال یادگیری هستید

۱-۱۵- از روشهای مشابه و یکسان برای تمامی افراد استفاده نمی کند.

۲- ایجاد انگیزه : انگیزه را، محرک هر فرد برای رسیدن به اهداف خود تعریف کرده اند. اگر معلمی نتواند از این عامل برای بهتر شدن تدریس استفاده کند. یک ابزار بسیار قوی را از دست داده است. از این رو باید  قبل از هرتدریس، انگیزه ی دانش آموزان را برای یادگیری درس جدید افزایش دهیم. تا با موضوع درس درگیر و توجه شان به آنچه باید فراگیرند معطوف شود .

۳- علاقه مندی یاددهنده به موضوع: معلم بایستی به موضوع قابل تدریس هم علاقه داشته باشد و هم احاطه ی علمی

۴- بیان اهداف درس :باید اهداف درس را برای فراگیرندگان به روشنی بیان کنیم .  یعنی مشخص کنیم  که دانش

آموزان پس از پایان درس به چه دانش و یا توانمندی هایی  دست پیدا می کنند . زمانی که معلم مشخص کند دانش‌آموزان چه چیزهایی را بایستی یاد بگیرند آنها بهتر فرا می‌گیرند.

۵- آشنایی با روش های نوین تدریس :

از آن جا که هر ساله مطالب  و محتواهای  کتاب ها تغییر می یابد این ضرورت یعنی  استفاده از شیوه های نوجدید و کارا بسیار احساس می شود . آ شنایی  با  روش های مختلف  تدریس می تواند  زمینه ای  جهت  بر خوردمتقابل  و منطقی با دانش آموزان از یک مجرای ارتباطی صحیح مهیا کند  به طوری که همواره تفکر منطقی داشته باشد .دبیران  باید به دانش آموزان فرصت دهند  تا به صورت گروهی  و از طریق همیاری به یادگیری اقدام کنند یادگیری از طریق همیاری یک قالب یا چهارچوب آموزشی است که در آن گروه های دانش آموزی ناهمگن از سوی معلم شکل داده می شوند و به فعالیت می پردازند .

۶- داشتن طرح درس : داشتن برنامه ریزی در کلاس از اتلاف وقت جلوگیری گرده مدیریت بهتر کلاس را به همراه دارد و سبب بازدهی بیش تر می گردد .

۷- مشارکت دادن دانش آموزان در بحث  : بایستی  از روش هایی استفاده کنیم  تا کلاس درگیر بحث شود، طوری که دانش آموزان خود را در یادگیری سهیم بدانند. برای مثال، در حین تدریس از سوالاتی استفاده کنیم  تا دانش آموزان نیز مجبور به مشارکت شوند و پس از هر پاسخ منطقی از تشویق های کلامی و یا غیر کلامی برخوردار شوند .

۸- استفاده از انواع وسایل کمک اموزشی : – استفاده از وسایل کمک آموزشی از قبیل فیلم و سی‌دی و اسلاید و نوارکاست و کتاب ….. بسیار مؤثر است .

۹- ارائه تکلیف از ساده به مشکل : بکوشیم  ابتدا مباحث ساده را برای دانش آموزان ارائه کنیم  سپس به مباحث پیچیده برسیم. اگر دانش آموز یکی دو سوال را درست پاسخ دهد و تشویق شود خود بخود انگیزه پیدا می کند و این نمی شود مگر با ارائه سوالات ساده تر در ابتدا و روند حرکت از آسان به مشکل  .

۱۰- استفاده از مثال های ساده، آشنا و دلنشین : در سرتا سر تدریس،  برای تبیین  و تفهیم هر چه  بیش تر درس، از مثال های ساده،  آشنا  و دلچسب  که موجب  افزایش  انگیزه  یادگیری  دانش آموزان می شود، استفاده  کنیم

۱۱-اجرای نقش :می توان در برخی از دروس کتاب فارسی  دانش آموزان را تشویق نمود تا موضوع مورد نظر را به صورت نمایش درآورند. اجرای نمایش در تفهیم مسائل تربیتی و اخلاقی بسیار مفید و مؤثر می باشد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بوسیله راهکارهای مدرسه محور اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

منابع و مآخذ

۱٫انوری، حسن و احمدی گیوی، حسن. ادبیات و  زبان فارسی ۲. انتشارات فاطمی. چاپ پنجم. سال ۱۳۷۰

۲٫قاسمي پويا ،اقبال .راهنماي عملي پژوهش درعمل .انتشارات پژوهشکده تعليم وتربيت .سال ۱۳۸۱٫

  1. فريس ، حنا ، گزارشي از نشست اقدام پژوهي در رشدحرفه اي دبیران و اعضاي هيات علمي ،
  2. همايون‌پور، منوچهر، اقدام پژوهي“ چيست و چه كاربردي در تحقيقات سازمان و مديريت دارد؟ ۱۳۸۶  (اينترنت )
  3. يزدچي ، صفورا ،  نقش اقدام پژوهي در افزايش كيفيت فعاليت هاي آموزشي و پرورشي

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

82 + = 84