نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم در شناسایی از استفاده علامت کمتر وبیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی موثر باشم؟

نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم در شناسایی از استفاده علامت کمتر وبیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی موثر باشم؟  با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم در شناسایی از استفاده علامت کمتر وبیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی موثر باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی

تجزيه وتحليل داده ها

« چون كه با كودک … » بقيه اش را مي دانيد. ما مكرر در كلاسهاي آموزشي، جلسه ها، گردهماييها، كتابها و نشريات ويژه معلمان، اين بيت دلنشين و پرمعني را مي شنويم و می خوانيم. اما آيا تا به حال به ابعاد گوناگون زبان كودكي فكر كرده ايم، در واقع آيا ميدانيم اين زبان چگونه زباني است و چگونه بايد زبان بگشاييم كه كودكان حرفهاي ما را درك كنند؟ با كودكان به زبان هاي گوناگون مي توان حرف زد:

زبان قصه، زبان شعر، زبان متل و … اما بهترين و گوياترين زباني كه همه كودكان در سنين گوناگون و با بهره هاي هوشي متفاوت مي توانند آن را درك كنند، زبان بازي است.

بازي، جوهر زندگي و پنجره اي به دنياي كودك است. در بازي، كودكان استقلال دارند، نظر مي دهند و مشكلات خويش را حل مي كنند. بازي، مؤثرترين و پرمعناترين راه يادگيري كودكان است. هنگام بازي، كودك فكر مي كند، برنامه ريزي مي كند، راه هاي تازه اي مي يابد، تجربه مي كند، پرورش فكري، عاطفي، جسمي و اجتماعي مي يابد و … بازي هايي كه در كلاس درس و محيط مدرسه و براساس برنامه هاي درسي و تحقق هدف هاي آموزشي و پرورشي و به شكل هوشمندانه و برنامه ريزي شده مورد توجه قرار گيرند، « بازي آموزشي » ناميده مي شوند و مي توان از آنها در فرايند ياددهي ـ يادگيري به شكل شايسته اي استفاده كرد.

وخلاصه اينكه «بازي تفكر كودك است

تفسيراطلاعات

دركلاس چون كودكان سرشارازانرژي ونشاط هستندو همگي فعال وپرجنب وجوش مي باشندو بهتراست  ازروشهايي استفاده گرددتاخودشان محورتدريس قرارگيرندوفعالانه درآن شركت نمايند.

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :

در این مرحله تصمیم گرفتم بوسیله ابزار های آموزش ریاضی کمک شایانی به درک ریاضی در دانش آموزانم نمایم.

در بازار شابلون‌های گوناگون با طرح‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و جنس­های مختلف عرضه می­شود. در کتاب رياضی اوّل دبستان به جهت حفظ یک‌دستی شکل‌های هندسی و اندازه‌ی آنها از يک نوع طرح خاص که دارای چهار شکل با اندازه‌ی مشخص است، استفاده شده است. شابلونی که در این بسته قرار دارد، مطابق با تصویر ارائه شده در کتاب طراحی شده و با تمام صفحاتی که دانش­آموز در آنها نیاز به این شابلون دارد، همخوانی دارد.

ابزاری برای مقایسه اعداد

ضرورت اجراي طرح

باتوجه به اين كه بعضي ازدانش آموزان بسيارپرجنب وجوش هستند،وبا روش ها ي پرسش وپاسخ ميانگين هاي يادگيري پايين مي آيد ودرضمن باتوجه به نظر بسياري ازهمكاران كه، دانش آموزان پايه هاي پايين بيشترتمايل به بازي دارند وهمچنين باتوجه به سخن بسياري ازبزرگان كه« بازي تفكركودك است» لازم ديدم كه اين دروس ومطالب ديگرراتامي توانم فعال وپرجنب وجوش نمايم.

وهمچنين در بازي هاي آموزشي دانش آموزان  درس رابه طور عميق تري يادگرفته وبرايشان شيرين تر وجذاب ترخواهد بود.

یک بازی که در کلاس جهت این کار اجرا نمودیم:

لگو یکی از محبوبترین اسباب بازی هایی می‌باشد که ساخته شده و معمولا یک جعبه لگو جزء وسایل بازی بچه‌ها پیدا می‌شود.روشهای مختلفی برای بازی با لگو وجود دارد در اینجا ما آموزش ریاضی علامت بزرگتر یا کوچکتر با لگو را معرفی می‌کنیم .این بازی خصوصا برای بچه‌هایی که به روش بصری آموزش می‌گیرند خیلی مفید است.

چه نیاز دارید:

  • لگو
  • مداد
  • برگه‌های کوچک کاغذ

روش انجام کار :کاغذ‌ها را در اندازه واحد کوچک قیچی کنید و اعداد ۱ تا ۲۰ و علامت ” بزرگتر ” و ” کوچکتر” را بنویسید.

  • ۱۲ عدد لگو یک رنگ و ۱۲ لگو رنگ دیگر همراه با صفحه پایه لگو و کاغذ شماره‌ها و علامت‌ها را آماده کنید کار تمام شد.
  • حالا از دانش آموز‌تان بخواهید ۲ عدد را انتخاب کند و یکی از عددها را سمت راست صفحه پایه لگو و دیگری را سمت چپ قرار دهد.
  • حالا باید حدس بزند کدام عدد بزرگتر از دیگری است و علامت مناسب را انتخاب کرده، بین اعداد قرار دهد.
  • برای اینکه بهتر متوجه شود آیا جوابش صحیح است یا نه شروع به ساختن برج با لگوها کند.
  • به تعداد عدد سمت چپ، لگو از یک رنگ را برروی صفحه پایه لگو بچیند و همینطور عدد سمت راست هم از رنگ دیگر لگوها به تعداد، بر روی هم بچیند.
  • یک نمایش کاملا شفافی از معادله ریاضی بدست خواهد آمد و براحتی دانش آموز‌تان می‌تواند تشخیص دهد که جواب صحیح بود یا نه.

پس ازاجراي طرح درخصوص ميزان موفقيت طرح باهمكاران صحبت شد همگي طرح راموردتمجيدقراردادندودرمورد راه حل اجرايي همه متفق القول معتقدبودندكه تااين گام اجرا طرح موفق بوده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی  نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی  نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  استفاده از علامت کمتر و بیشتری در ارتقا یادگیری ریاضی نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی 

منابع مآخذ

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

32 + = 41