نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی بهنوش را درمان کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی بهنوش را درمان کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول پیرامون مقوله با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی بهنوش را درمان کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

دیباچه مطالب پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با درمان اختلال املا نویسی بهنوش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش

تجزیه و تحلیل داده‌ها

با جمع‌آوری اطلاعات و تفکیک آنها در مورد علت‌های ضعف دیکته نویسی در بهنوش به تجزیه و تحلیل آنها پرداختم با کمک آموزگارش، مدیر آموزشگاه ، مشاورش و مصاحبه با دانش‌آموز، مشاهده‌ی خودم، انجام آزمون تشخیص شنوایی و پزشکان معالج بهنوش، همچنین کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی دکتر مصطفی تبریزی و منابع اینترنتی در این زمینه توانستم قدمهای مثبتی در برطرف کردن این مشکل بردارم.

با بررسی و مشاهده‌ی نوشته‌های بهنوش و پرسش از معلمش به این نتیجه رسیدیم که مشکل نارسانویسی ندارد زیرا در هنگام نوشتن قواعد نگارش را رعایت می‌کند.

با مراجعه به کتاب درمان اختلالات دیکته نویسی دکتر مصطفی تبریزی و نتایج تست بینایی سنجی مشخص شد که بهنوش در حافظه‌ی دیداری و تمیز دیداری مشکلی دارد، زیرا برحسب تفکیک غلط‌های املایی در جدول صفحات ۱۶ و ۱۵ و ۱۴ این کتاب دانش‌آموزانی که در زمینه تمیزدیداری و حافظه دیداری مشکل دارند اغلب غلط‌های املایی‌شان به شرح زیر می‌باشد:

برای نمونه:      منزور- هیله- اسحاب- هوله- ستل

یعنی دانش‌آموز به خاطر نمی‌‌آورد که کلمه منظور را با ز یا ظ بنویسد و اشتباهاتی از این قبیل، این گونه غلط‌ های املایی در دیکته بهنوش وجود داشت.

حساسیت شنوایی: برخی از غلط‌های دیکته نویسی به حساسیت شنیداری دانش‌آموز مربوط می‌شود یعنی کودک در شنیدن برخی صداها حساس نیست یا آنها را اشتباه می‌شنود.

نمونه‌ای از این اختلال: نوشتن مسواک به صورت مسباک

نوشتن زنبور به صورت زمبور

علاوه بر اشتباه در نوشتن کلمات گاهی با انداختن برخی از حروف و کلمات نیز از ضعف شنوایی است. این مورد در املای بهنوش به کرات مشاهده شده بود.البته میتوان این مشکل را از عدم تمرکز حواس و ناآرامی همگام نوشتن نیز بیان کردو چون وقتی بهنوش مطلبی را می نوشت یا می خواند حواسش به همه جا بود و هر عامل جزیی می توانست افکار او را پراکنده و حواسش را پرت کرده و یادگیری را برایش به تاخیر اندازد

عدم دقت و توجه: بی‌دقتی دانش‌آموز در گذاشتن نقطه، دندانه، تشدید و جایگزینی نادرست آن‌ها و اشتباهاتی در سرکش که تا حدودی در املای بهنوش مشاهده می‌شد. چنانچه بهنوش در محیطی پرسر و صدا دیکته می‌نوشت حواسش پرت می‌شد اما در محیط آرام تمرکز بیشتری داشت و اشتباهاتش کمتر بود، پس محیط در دقت و تمرکز بهنوش نقش مهمی داشت.

بهنوش نتی توانست با دیگر بچه ها در ساعت املا ، املایش را بنویسد و عقب می ماند یا املا نمی نوشت.

بهنوش مشکلات روانی و عاطفی ندارد از آنجا که تنها فرزند خانواده است بسیار مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرد

بهنوش از لحاظ هوشی  هم تا حدودی مشکل دارد، طبق نمرات متوسط و گاهی پایین سایر درس‌هایش و نتیجه تست در سطح متوسط قرار داشت . در این مورد از وضعیت بهنوش راضی کننده است و در شناخت و درک حروف و قواعد مشکل ندارد و نمرات سایر دروسش بسیار خوب است و انگیزه ی بیشتری برای یادگیری پیدا کرده است

انتخاب راه حل جدید به صورت موقت

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده براساس مراجعه به کتب و اینترنت، مصاحبه با خود دانش‌آموز و والدین وی، همکاران و معلمش و همکار مشاورش، همچنین بررسی اشتباهات مکرر و مشهود در درس دیکته و انجام تست تشخیص شنوایی همانگونه که قبلاً اشاره شد مسئله بهنوش ناشی از حساسیت شنوایی و تا حدودی عدم دقت او بود که برای رفع این مشکل پیشنهاداتی به عنوان راه حل موقت همراه با دلایل آن‌ها انتخاب شده و پیرامون رد یا قبول این پیشنهادات دلایلی مطرح می‌شود

راه حل پیشنهادی ( رد یا قبول )

۱- تغییر کلاس از حالت سنتی به صورت کارگاهی که فراگیران در نقش یادگیرنده و یاددهنده می‌شوند و تعامل‌های بین فردی گسترش می‌یابد.

دلایل:

به دلیل عدم آگاهی دانش‌آموزان و وقت گیر بودن از لحاظ هزینه و زمان نمی‌توانم به عنوان راه حل قابل دسترس و مناسب از آن استفاده کنم. (  رد می‌شود. )

۲- بستن چشمان دانش‌آموز با دستمال و تشخیص صدای همکلاسی‌هایش توسط خود دانش‌آموز.

دلایل: بازی‌ها و آموزش از این طریق و روش‌ها در افزایش روحیه‌شان تأثیر دارد و برایشان خوشایند می‌باشد، امکانات قابل دسترسی و ساده هستند. (   قبول می‌شود. )

۳- تعویض دفاتر دیکته و یا تصحیح آن توسط خود دانش‌آموزان با نظارت معلم.

دلایل: به دلیل سن کم و درک پایین دانش‌آموزان امکان عیب جویی از همدیگر وجود دارد که سبب سرخوردگی دانش‌آموز می‌شود. ( رد می‌شود. )

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

کسب نتایج  پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش  نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله درمان اختلال املا نویسی بهنوش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول

منابع و مأخذ

۱- امیری، فرخنده. (۱۳۷۹). روند املا در کلاس‌های دوم و سوم دبستان. پروژه پایانی دوره کارشناسی.

۲- تبریزی، مصطفی. (۱۳۹۱). درمان اختلالات دیکته نویسی. تهران: انتشارات فراروان.

۳- جرالد والاس، جیمز. مک لافلین. ناتوانی‌های یادگیری. (م. تقی منشی طوسی، مترجم).

۴- شکوهی یکتا، محسن‌ و پرند، اکرم. (۱۳۸۵). ناتوانی‌های یادگیری. تهران: انتشارات طیب.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 + 5 =