نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی را بالا برده و او را به کار و فعالیت در کلاس وا دارم ؟

نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی را بالا برده و او را به کار و فعالیت در کلاس وا دارم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی را بالا برده و او را به کار و فعالیت در کلاس وا دارم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی

انتخاب راه حل هاي ممكن

معلمان و والدین در رفع مشکلات کودکان گوشه گیر نقش بسزایی دارند و با صمیمیت و محبت باید به تمام تغییرات رفتاری مناسب و موفقیت آمیز آنان توجه کرده ، آنان را تشویق کنند و بدین وسیله کودکان را به سوی فعالیتهای اجتماعی سازنده در مدرسه و خانه راغب سازند . بردن به گردشهای علمی ، تشویق به سخن گفتن در حضور والدین و دوستان و بستگان و جرات دادن به او بدین معنی که می تواند در برابر جمع سخن بگوید و شرکت دادن در فعالیتهای هنری و ایفای نقش در نمایشنامه ها از جمله اعمالی است که مهارتهای اجتماعی دانش آموزان و کودکان را افزایش می بخشد و آنان را در مبارزه با گوشه گیری یاری می دهد ( شفیع آبادی ،۱۳۷۴، ص ۹۷).

با توجه به اطلاعاتی که از طریق مصاحبه با پدر و معلم خاطره بدست آوردم و همچنین مطالعه کتاب های روانشناسی تربیتی و مراجعه به اینترنت و مشورت با چند تن از مشاوران راه حل هایی که برای درمان گوشه گیری مفید بود به شرح ذیل لیست کردم:

  1. صحبت با مادر خاطره و تشویق او به دادن مسئولیت به خاطره در منزل .این بهترین و موثرترین راه برای حل مشکل خاطره بود.
  2. صحبت با پدر خاطره و اینکه او خودش را با واقعیت موجود وفق داده و برای زندگی خاطره از هیچ کوششی دریغ نورزد: به او احترام بگذارد،محبت کند، به درس هایش توجه کند،به خواسته هایش توجه کند، پای صحبت هابش بنشیند، با او در انجام امور منزل مشورت کند،مسئولیت بدهد، تشویق کند، با مدرسه در ارتباط باشد.
  3. صحبت با همکاران مدرسه ؛به او محبت کنند،مسئولیت بدهند، توجه داشته باشند.تشویق کنند، درکارهای گروهی مشارکت دهند.
  4. صحبت با معاونین آموزشی و پرورشی:حمایتهای عاطفی در جهت تقویت اعتماد به نفس دانش آموز، واگذاری مسولیت های مناسب با تو جه بر میزان توان جسمی و روحی دانش آموز،تشویق و زمینه سازی حضور در فعالیت های جمعی و گروهی مانند انتظامات ، مراسم صبحگاهی، گروه سرود و نمایش و شورای دانش آموزی
  5. یافته های علمی

مشارکت دانش آموزان در کلاس؛ از حرف تا عمل

مشارکت دانش آموزان در کلاس؛ از حرف تا عملاساس و پایه فكری و شخصیتی هر فردی در سنین كودكی و نوجوانی شكل می گیرد و در این میان آموزه های مدرسه تأثیر فراوانی در شكل گیری معرفت انسان دارد.

اگر تا دیروز تكیه آموزه های مدرسه بیشتر روی مهارت خواندن و نوشتن بوده اما امروز مهارتهای دیگر زندگی از جمله چگونه فكركردن، مقابله با خطرها، فراگیری كامپیوتر و زبان و نیز به آن افزوده شده و دانش آموزان برای زندگی آینده خود نیاز به كسب این مهارتها دارند.

پیشرفت فناوری جامعه اكنون به نقطه ای رسیده است كه انسان برای زندگی بهتر راهی جز فراگیری مهارتهای جدید ندارد و با توجه به سرعت تحولات، بی اعتنایی به این مسأله سالها پیشرفت و توسعه جامعه را كند خواهد كرد.

اگرچه گفته می شود كه خانواده در تعلیم و تربیت كودك نقش بیشتری دارد اما به دلیل ناهمگونی آموزه های خانواده و متفاوت بودن امكانات، این تعالیم نمی تواند كودكان و نوجوانان را برای جامعه آینده آماده كند.

هرجامعه ای برای آموزش و تربیت نسل آینده، نظام آموزش و پرورش و تشكیلات دانشگاهها و علوم را تأسیس می كند تا كودكان و نوجوانان از آموزش و تربیت یكسان بهره مند شوند.

اصلاح و تغییر نظام آموزشی كشور به همان دلیلی كه در این مقال گفته شد یك ضرورت انكارناپذیر است زیرا اكنون دیگر نمی توان با داشتن مهارت خواندن و نوشتن آموزش و پرورش سنتی، در جامعه آینده و حتی فعلی زندگی كرد.

ایجاد تغییرات در نظام آموزشی همواره با مقاومتهایی در جوامع سنتی روبرو می شود ومشكلاتی نیز بوجود می آورد.

این مقاومتها در بسیاری از مواقع حركت اصلاحی را كند و حتی سد می كند.

زیرا بسیاری از برنامه ریزان و مجریان این ریسك را نمی پذیرند و خود را در مقابل تفكرات سنتی قرار نمی دهند.

تفكرات سنتی در مقابل تغییرات و اصلاح از خود واكنش نشان می دهد و مخالفت در زمانی كه طرح با شكست روبرو شود دو چندان می شود به همین دلیل تنها مدیران جسور چنین اقدامهایی می كنند.در سالهای اخیر چند طرح در آموزش و پرورش برای اصلاح امور آموزش و پرورش به اجرا در آمده كه مقاومتهایی نیز در پی داشته است.

طرحهای آموزش و پرورش معمولاً توسط كارشناسان و معلمان طرح و تدوین و سپس برای ارزیابی و تحقیق به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارسال می شود.

طرح ارزشیابی توصیفی (حذف نمره صفر تا ۲۰) ازجمله طرحهایی است كه پس از سه سال اجرای آزمایشی، مجدداً دو سال دیگر برای اجرای آزمایشی تمدید شده است اما همچنان آموزش و پرورش از طرحهای نوین برای ارتقا فرآیند آموزشی و پرورشی با كاستیهایی روبرو است.

تدوین راهكارهایی برای مشاركت فعال دانش آموزان در كلاس و برنامه های درسی همواره از دغدغه های كارشناسان و صاحبنظران برنامه ریزی آموزشی بوده و هست اما این مهم كمتر در برنامه ریزیهای این دستگاه مورد توجه قرار گرفته است.

كتابهای درسی باید به گونه ای تدوین شود كه در میان دانش آموزان پرسش ایجاد كند ومعلمانی نیز تربیت شوند كه توانایی پاسخ به این پرسشها را داشته باشند.

ایجاد پرسش در دانش آموز و فراگیر، نخستین حركت به سمت دانایی است و متأسفانه مدارس كشور كمتر به تحقیق و پژوهش اهمیت می دهند و دانش آموز این نظام نیز این رویه را تا پایان تحصیلات دانشگاهی نیز دنبال می كند.

برپایی كنفرانس و ارایه تحقیق و پژوهش در كلاسهای درس هنوز به شكل مداوم و مستمر در مدارس به اجرا در نمی آید و این مسأله تأثیرات بسیار منفی در پرورش ذهن خلاق فراگیر داشته است.

هنوز بسیاری از مدارس كشور، نمره درسی را براساس محفوظات در نظر می گیرند و دانش آموزی كه بیشتر حفظ كند بهتر نمره می گیرد و در این شرایط هرگونه ابتكار و خلاقیت از فراگیر سلب می شود.

تحقیق و پژوهش در مدرسه به اندازه محفوظات درسی بهایی ندارد و در این شرایط دانش آموز مبتكر و پرسشگر با برچسبهای ناروا مجالی برای ابراز اندیشه های خود نمی یابد.

كاستیهای برنامه های درسی به گونه ای است كه دانش آموز توانایی تحریر اندیشه های خود را ندارد و در این شرایط تمام ابتكارات و طرحهای فراگیر در ذهن او انباشته می شود بدون آنكه مجالی برای طرح بیابد.

دانش آموز برای بیان ایده ها و طرحهای خود نیاز به فراگیری چگونگی نگارش دارد اما زنگ انشا هنوز در مدارس به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

امروزه شاخص سواد براساس تعریف یونسكو تغییر كرده و خواندن و نوشتن تنها سواد محسوب نمی شود بلكه افراد بدون آشنایی به كامپیوتر، اینترنت و زبان انگلیسی بی سواد محسوب می شوند.

هنوز پس از چندین دهه از بكارگیری كامپیوتر در مدارس كشورهای توسعه یافته، بسیاری از مدارس كشور فاقد این وسیله كارا و مؤثر است.

بسیاری از دانش آموزان هنوز چگونگی استفاده ابتدایی از رایانه را نمی دانند و درس و واحدی نیز در دوره های مختلف تحصیلی برای این منظور پیش بینی نشده است.

برای تولید دانایی، راهی جز حضور فعال دانش آموزان در ارایه مطالب درسی نیست و در این راه باید از دانش آموز مشورت خواست و آنها را در برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی شركت داد.

معلمان باید در كلاس درس از متكلم وحده بودن خارج شوند و نقش بیشتر به دانش آموزان در كلاس دهند و آنها را برای مطالعه كتابهای غیردرسی هم تشویق كنند.

انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشي و اجراي راه حل

بهترین راه حل ممکن محبت کردن و دادن مسئولیت بود.لذا به افرادی که در تعلیم وتربیت خاطره ارتباط مسقیم داشتند، من جمله پدر ،   معاونت آموزشی، معاونت پرورشی، مربی ورزش توصیه شد به خاطره توجه بیشتری داشته و به او در عرصه های مختلف ، مثل عضویت شورای مدرسه ، بهداشت یار  و انتظامات ، مبصری، گروه سرود ، نمایش ، مشاوره در امور منزل و ….

موثر ترین فرد در زندگی خاطره و اینکه بیشترین تاثیر را می توانست در تعلیم وتربیت او داشته باشد، پدرش بود، لذا با او بطور مفصل در چندین جلسه صحبت شد و تاکید گردید  . وقت بیشتری را در منزل برای او اختصاص دهد. سعی کند هر روز صبح ها تا جلوی درب مدرسه او را مشایعت کند، بعد از ظهرها زودتر به منزل برگردد، در انجام امور منزل با او مشورت کند.   ارتباطش را با معلم خاطره بیشتر نموده و زمینه را برای ارتباط بیشتر او با دوستانش فراهم نماید.

شخص دومی که می توانست تاثیر زیادی در شخصیت خاطره داشته باشد و به او در حل مشکلش کمک کند من به عنوان معلم  او بودم .  را در کارهای گروهی درگیر کردم و به او مسئولیت دادم

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بالا بردن اعتماد به نفس خاطره دانش آموز معلول حرکتی نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان

منابع وماخذ:

۱-سيف الهي،وجي الله، راهنماي اقدام پژوهي،انتشارات گيلان،۱۳۸۷

۲- اکبری ، ابوالقاسم ، مشکلات نوجوانان و جوانان ، چاپ دوم نشر ساوالان ، تهران ، سال ۱۳۸۱

۳-نوابی نژاد ، شکوه: رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و راههای پیشگیری و درمان ، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ۱۳۷۲

۱- اصغری پور ، حمید – اصغری پور ، نگار و فضلی خوانی ، منوچهر،۱۳۸۳ ، مشاوره با دانش آموزان در مدارس ، مشهد: انتشارات ضریح آفتاب .

۲-حسینی بیرجندی، سید مهدی،۳۸۴ ، اصول و روشهای راهنمایی و مشاوره ، تهران: انتشارات رشد
۳- عزت پور ، نازی ، گوشه گیری و درمان آن ( بر خط )

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه سوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

50 − = 40