اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه می توانم صدا کشی را در درس املای دانش آموزانم در کلاس اول تقویت کنم ؟
اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه می توانم صدا کشی را در درس املای دانش آموزانم در کلاس اول تقویت کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه
اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه می توانم صدا کشی را در درس املای دانش آموزانم در کلاس اول تقویت کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی
پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم
ارزیابی نتایج بدست آمده
با انجام مراحلی که برای کاهش ضعف دانش آموزطی شد خوشبختانه بعد از سی جلسه دانش آموز به درس املاء خیلی علاقه مند شد و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت طوری که والدین دانش آموزان از پیشرفت فرزندشان ابراز رضایت کردند و پیشرفت خیلی خوبی داشت تصمیم گرفت راه کارهای انجام شده را در یک جلسه با معلمان مدرسه در میان بگذارد تا معلمان هم از آن بهره ببرند و معلمان کلاس اول سعی کنند وقت بیشتری را صرف بهتر تدریس کردن این درس داشته باشند.
بنابراین نتیجه گرفته شد که اگر معلمان درس املاء راهمان طور که جدی می گیرند روش تدریس آن را نیز مطابق با روش تدریس های ارائه شده در کتاب های مراکز تربیت معلم تدریس کنند، به نظر می رسد که دانش آموزان مشکلی دراین درس نخواهند داشت. گروههای درسی نقش عمده ای در آشنایی و یاد آوری روش تدریس املاء را برعهده دارند. تا زمانی که دانش آموزان درمهارت خواندن پیشرفت نکرده اند صحبت از املاء گرفتن بی مفهوم خواهد بود. انتخاب معلمان پایه اول از بین معلمان فعال و پر انرژی کمک مؤثری به تقویت املای دانش آموزان از طریق تکرار و تمرین بیشتر می نماید. پایه اول، اساس وریشه موفقیت پایه دوم می باشد، اگر دانش آموز پایه اول ضعیف بالا بیاید در پایه دوم رشد نمی کند. کمک گرفتن از اولیاء فقط برای تکرار و تمرین بیشتر می تواند در تقویت املاء مؤثر باشد. استفاده از شیوه های یاران در یاد گیری، املای دو نفره پای تابلو ، املای کامل کردنی ، املای فرد از خودش ، تصحیح کردن املاء توسط خود دانش آموز شیوه های مؤثری در روش تدریس های جدید هستند. در روش های سنتی املاء، از دانش آموز املاء گرفته می شد بدون اینکه دانش آموز در کنار معلم به غلط های خود پی ببرد فقط در آخر از دانش آموز خواسته می شد از روی غلط هایش بنویسد. شاید این روش کارآمد باشد ولی برای بهتر مسلط شدن دانش آموز به درس املاء و قوت گرفتن دانش آموزان ضعیف، روش های جدید بهتر هستند.
گرد آوري شواهد ۲
نتایج مثبت : با توجه به راه کارهایی که برای کاهش مشکل دانش آموزان در درس املاء انجام گرفت دانش آموزان در درس املاء و در نوشتن کلمه هایی که قبلاً در حیطه توالی حافظه ای مشکل داشتند با انجام راه کارهایی و بالا بردن اعتماد به نفس آنها املای دانش آموزان به حد ایده آلی رسید و توانستند کلماتی مانند دارا، سامان ، دامن ، مادر و امثال اینها را راحت بنویسید و در حیطه تقویت حافظه ای به خوبی توانست کلماتی مانند صابون ،غذا، صف ، صدا، طناب، خواهرو مانند اینها را به خوبی تشخیص دهند و بنویسند. دانش آموزان با پیشرفت در درس املاء اعتماد به نفس بالایی پیدا کردند به طوری که اکثر مواقع در کلاس خودشان داوطلب نوشتن املاء بر روی تابلو می شدند. از لحاظ صدا کشی کلا مشکلاتشان برطرف شد و در هجی کردن کلمات مهارت یافتند.
ارزيابي نتايج:
با بكارگيري روش هاي ياد شده اين دانش آموز در نوشتن املاء ديگر مشكلي نداشتند. با اشتياق املاء مي نوشتند. ديگر در درس املاء دلهره نداشتند دانش آموزان با پیشرفت در درس املاء اعتماد به نفس بالایی پیدا کردند به طوری که اکثر مواقع در کلاس خودشان داوطلب نوشتن املاء بر روی تابلو می شدند. از لحاظ صدا کشی کلا مشکلاتشان برطرف شد و در هجی کردن کلمات مهارت یافتند.
با ادغام روشهای تدریس سنتی و نوین در قالب روش تدریس درهم تنیده امید پیشرفت و روند رو به رشد دانش آموز مشروحه مشهود بود . افزایش میزان اعتماد به نفس و باورخود از سوی دانش آموز در طی طول ماه های سال تحصیلی با چشمان غیر مسلح نیز محسوس می نمود . علا قه مندی به درس املاء و زنگ املاء در قالب جمله سازی و شرکت فعال در فعالیت های گروهی کلاس درس هر بیننده را به تعجب و تحیر وامی داشت و صد البته تحسین همگان را در بر داشت . سیر صعودی نمرات مستمر دانش آموز مذکور حاکی از میزان موفقیت و تاثیر شیوه ها و فنون تدریس بکار گیری شده در خصوص چگونگی کمک از طریق اعمال شیوه های گوناگون در املاء نویسی دانش آموز مضطرب موردی می باشد.
نتیجهگیری
در طول زمانی که از عمر تعلیم و تربیت مدرن میگذرد، رفته رفته بر دست اندرکاران علوم طبیعی محرز گشته است که تحقیقات دانشگاهی به تنهایی پاسخگوی مسائل و مشکلات علمی آموزش و پرورش نیستند. لذا این نقطه عطفی شد برای شروع نوعی دیگر از پژوهش که بتواند مسائل واقعی محیط کلاس درس و آموزش را حلّ و فصل کند، این تحقیق همان اقدامپژوهی است.
من نیز تلاش کردم که با استفاده از این بستر آماده برای حل مسألهای که در کلاس خود با آن روبرو بودم، گام بردارم و برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کنم.هدف اساسی برنامهی درسی زبانآموزی، توجّه به تقویت و پرورش مهارتهای چهارگانه است. به طوری که دانشآموزان در گفت و شنودها شرکت و ارتباط برقرار کنند و افکار، احساسات و نظرات خود را به دو صورت گفتار و نوشتار بیان کنند . در این راستا نوشتن، مرحلهی نهایی و متکاملی است که بر شنیدن، گفتن و خواندن استوار میگردد. چارهاندیشی برای حلّ مشکلات دانشآموزان در این حوزه امری بدیهی و ضروری است. معلّم بایستی با کمک ابزار دقیق علمی و روانشناسی پای به این مرحله بگذارد. روشهای قدیمی از جمله: تکرار و تمرین خستهکننده و رونویسیهای بیهدف، ناکارآمدی خود را در این زمینه به اثبات رساندهاند. اینگونه راهحلها نه تنها مشکلی را از دانشآموزان برطرف نمیسازد؛ بلکه نوعی ملال و دلزدگی را نیز پدید میآورد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان
کسب نتایج پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت صدا کشی در درس املای دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان
فهرست منابع:
۱- بني اسدي ، حسين (۱۳۸۴) ، آشنايي با طرح ارزشيابي توصيفي ؛ تهران : آزمون نوين.
۲- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۴) ، درمان اختلالات ديكته نويسي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ دهم.
۳- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۰) ، درمان اختلالات رياضي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ پنجم.
۴- حاجي اسحاق ، سهيلا ، (۱۳۸۲) ، آموزش راههاي يادگيري (الگوي يادسپاري) ؛ همدان : انتشارات ميهن نو.
۵-حبيب الله پور ، منيژه و محمدي رودباري ، فرشته (۱۳۸۱) ، برگزيده هاي پژوهشي در عمل ، كارشناسي تحقيقات سازمان آ. پ مازندران ، چاپخانه نيما.
۶- كرك ، ساموئل ، چالفانت ، جميز (۱۳۷۷) ، ناتوانيهاي يادگيري تحولي و تحصيلي ، (ترجمه: رونقي ، سيمين و همكاران) ، انتشارات آموزش و پرورش استثنايي ، چاپ اول.
۷- مردادی، رضا … [و دیگران] ( ۱۳۸۷)، فرهنگ واژه ها و اصطلاحات در تعلیم و تربیت؛ اصفهان: نشر آموخته، چاپ اول.
برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105
دیدگاهی بنویسید