اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم یاشار (اسم مستعار) از بین ببرم؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم یاشار (اسم مستعار) از بین ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم یاشار (اسم مستعار) از بین ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

دیباچه مطالب پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار

انواع و تنوع ناخن جویدن در کودکان

 در کودکان ناخن جویدن در شکل‌های متنوعی است به این معنی که کودکان از منظر زمان ناخن جویدن به دائمی و موقتی تقسیم می‌شود و از نظر میزان و شدت به حاد و مزمن و همچنین از نگاه تعداد ناخن هم بعضی از کودکان فقط یک ناخن را برای جویدن انتخاب می‌کنند ولی تعدادی از کودکان تمامی ناخن انگشتان خود را مورد استفاده قرار می‌دهند و کودکانی هستند که پوست اطراف ناخن را می‌جوند.

 زمان و میزان شیوع ناخن جویدن در کودکان

 اختلال ناخن جویدن در کودکان معمولاً از ۴ و ۵ سالگی شروع می‌شود، ولی در سنین ۸ تا ۱۲ سالگی بیشتر دیده می‌شود. بر اساس پژوهش‌های انجام شده ناخن جویدن از ۵ سالگی شروع و در ۱۰ تا ۱۵ سالگی به حداکثر شدت خود می‌رسد. این اختلال در بین دخترها بیشتر از پسرها است و در کودکانی که اضطراب و استرس بیشتر تجربه می‌کنند از میزان شیوع بالاتری برخوردار است.

 علائم و نشانه ناخن جویدن کودکان

 ۱- رشد ناخن ناموزون است

 ۲- مخفی کردن دست خود در بین اطرافیان

 ۳- حالت زودرنجی و گوشه‌گیری دارند

 ۴- کودک حالت درون‌گرایی دارد

 ۵- خشم و عصبانیت بی‌مورد

 ۶- هیجان‌پذیری شدید

 ۷- افت تحصیلی و شکست‌های پی‌در‌پی

 ۸- ترس غیرمنطقی

 ۹- احساس حقارت و خود کم‌بینی

 ۱۰- فاقد مهارت‌های ارتباطی

 ۱۱- دلواپسی و تضادهای درونی

 ۱۲- به نوعی زمینه‌های حسادت دارند

 علل و عوامل ناخن جویدن

 برای اینکه بتوانیم رفتار را مدیریت و کنترل کنیم باید علل و زمینه‌های آن را به خوبی بشناسیم. برای ناخن جویدن علت‌های متفاوتی ذکر شده است که از همه مهم‌تر می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 ۱- فشار روحی و اضطراب- که زمینه اصلی آن در خانواده، مدرسه و اجتماع ایجاد می‌شود. به این صورت که در خانواده، بین والدین هماهنگی وجود ندارد. و در منزل فضای سرد عاطفی بین زن و شوهر حاکم می‌شود این ناراحتی خود به خود به کودکان انتقال می‌یابد و کودک با ناخن جویدن آن را جابجا می‌کنند.

 ۲- هیجان‌پذیری بیش از حد- عده‌ای ناخن جویدن را واکنش برای تخلیه هیجانات و تمایلات ناخودآگاه فرد یا کودک برای خود‌آزاری می دانند و اعتقاد دارند این عمل به خاطر احساس گناهی است که در فرد بوجود آمده و منجر به خودتنبیهی و خودآزاری او می‌شود.

 ۳- شیوه واکنش والدین در مقابل تجربه ناخن جویدن کودک- اکثر والدین آگاهی درستی در چگونگی رفتار با کودکی که ناخن می‌جود ندارند و به شکل افراطی و تند ،سرزنش‌های بی‌مورد و با ایجاد وحشت در کودک در صدد درمان یا کم کردن این رفتار هستند.

 ۴- تقلید و الگوگیری- بعضی از اوقات کودکان با مشاهده این رفتار در دیگران که ممکن است یکی از اعضای خانواده و یا دوستان و همسالان کودک باشد به تقلید این رفتار بپردازند.

 ۵- بی‌توجهی والدین در مسائل بهداشت جسمانی کودک- تعداد کمی از والدین در نظافت و کوتاه کردن ناخن کودک دقت لازم را ندارند و این خود زمینه بروز رفتار در کودک می‌شود.

 ۶- انتظارات غیرمنطقی از کودک در خانواده یا مدرسه در قالب کارهای منزل یا خلاقیت شخصی کودک مثل نمره بالا و… .

 راهبردهای پیشگیرانه و درمانی در ناخن‌ جویدن کودکان

 ۱- رفتار ناخن جویدن را به خوبی تحلیل و توصیف کنیم.

 ۲- ارتباط ناخن جویدن با سایر مسائل پیرامون آن را مورد بررسی قرار دهیم به این معنا که علت مستقرکننده و آشکارکننده، و تشدیدکننده را بررسی کنیم.

 ۳- رفتار ناخن جویدن را مورد توجه قرار دهیم نه شخصیت کودک را.

 ۴- زمینه‌های پرورشی عزت نفس را در کودک تقویت کنیم.

 ۵- به اوقات فراغت کودک توجه داشته باشیم.

 ۶- کودک را وارد مسائل و مشکلات خانوادگی نکینم.

 ۷- از سرزنش و تهدیدکردن و ترساندن جداً پرهیز کنیم.

 ۸- از درمان خرافی در این رابطه اجتناب کنیم.

 ۹- از طریق مشورت با مشاور و روانشناس راهبرد درمانی برای کنترل و درمان رفتار ناخن جویدن کسب کنیم.

 ۱۰- با استفاده از راهبردهای تغییر رفتار مثل تقویت رفتارهای ناهمساز، تقویت رفتارهای دیگرسیری یا اشباع، ایجاد مشغولیت برای کودک و… در جهت کاهش و از بین رفتن این رفتار کمک کنیم.

 ۱۱- واکنش‌های غیرمنطقی خود در قبال ناخن جویدن را کنترل کنیم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  از بین بردن مشکل ناخن جویدن در یاشار اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

منابع:

ـ سروري، محمد حسين ( ۱۳۷۷)، روان شناسي تجربي، انتشارات اميركبير

ـ قائمي، علي ( ۱۳۶۸) ترس و اضطراب در كودكان، تهران، انتشارات امير.

ـ فرقاني رئيسي، شهلا. شناخت مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان. تهران، نشر معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش.

ـ ويكس ـ نلسون، ريتا، اختلال‌هاي رفتاري كودكان، مترجم، محمد تقي منشي طوسي. ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ هشتم ۱۳۸۷٫

ـ سي. كيت كانرز و جوليت ال. جت، اختلال نارسايي توجه بيش فعالي، ترجمه: دكتر حميد عليزاده، قربان همتي، صديقه رضايي، انتشارات دانژه ۱۳۸۷٫

ـ جمشيدي، ابولفضل، بررسي افت تحصيلي.

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + 1 =