نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را با استفاده از ابزار ریاضی به درس ریاضی علاقمند کنم؟

نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را با استفاده از ابزار ریاضی به درس ریاضی علاقمند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را با استفاده از ابزار ریاضی به درس ریاضی علاقمند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :

دانش آموز باید در کسب معلومات ریاضی خویش سهیم باشد .تا بتواند از آن معلومات در مواقع لازم بهره برداری کند . معلم باید قبل از تدریس یک مفهوم جدید معلومات قبلی دانش آموز را محک زده و تدریس مطالب جدید را بر پایه معلومات قبلی او استوار نماید .قبل از تدریس هدف درس را برای دانش آموزان روشن نماید تا بچه ها با بینش و بصیرت به یادگیری مفاهیم ریاضی بپردازند با ایجاد انگیزه قوی رغبت دانش آموزان را نسبت به موضوع درس برانگیزد .یادگیری از آسان به مشکل صورت بگیرد .چون کودکان در این مقطع در مرحله ی رشد تفکر عملی هستند برای یادگیری یک مفهوم لازم است که از اشیا و وسایل عینی بیشتری استفاده کنند .در کلاس باید موقعیت های مختلف برای کودکان فراهم شود تا آن ها بتوانند اشیا را دستکاری کنند ،بازی قسمت اصلی کار است.

راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدايي پایه اول ابتدایـی

بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان مقاطع مختلف معمولاً در درس ریاضی مشکلات اساسی دارند. بسیاری از دانش آموزان حتی در ساده ترین مطالب ریاضی مربوط به سال های قبل اشکال دارند. در ابتدای سال تحصیلی معمولاً مشکلات یادگیری ریاضی به دلیل فراموشی مطالب پایه بسیار زیاد است و دانش آموزان کشش لازم برای یادگیری ریاضی را ندارند و وقتی که مطالبی را تدریس می کنیم نمی فهمند. علل بسیاری در ضعف ریاضی دانش آموزان نقش دارند. از جمله آن ها: پایه ضعیف در درس ریاضی از سال های قبل ،کم هوشی و دیرآموزی بعضی از دانش آموزان، نداشتن اعتماد به نفس در درس ریاضی، مشکلات جسمی بعضی از دانش آموزان، سوءتغذیه، ضعف چشم.اقدام هایی که برای چنین دانش آموزانی می توان انجام داد به قرار زیر است:

ابتدا باید در چند جلسه اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت کرد. برگزاری امتحانات به صورت کتاب باز (open book) می تواند انجام شود تا دانش آموزان اعتماد به نفس پیدا کنند. باید آنها را تشویق کرد که خودشان مطالب را یاد بگیرند و تمرین ها را حل کنند و زود ناامید نشوند. اگر دانش آموزی تمرینی را حتی ناقص حل کند، باید او را تشویق کرد و نمرات بیش از حقش به او داد. هر بار که با کوچکترین مطلبی یک نمره خوب برای دانش آموز گذاشته شود، کم کم این دانش آموز از درس ریاضی و معلم ریاضی خوشش می آید. باید سعی کرد ضعف های دانش آموز را به رویش نیاورد.

با هم مطالعه کردن

یکی از روش های شناخته شده و موثر یادگیری در میان دانش آموزان است. پژوهش هایی که درباره اثربخشی از روش مطالعه مشارکتی انجام گرفته است نشان داده اند، دانش آموزان که به این طریق مطالعه می کنند، از کسانی که مطالب را برای خودشان خلاصه می کنند یا صرفاً به مطالعه مطالب می پردازند، بیشتر می آموزند و آموخته ها را برای مدت طولانی تری در یاد نگه می دارند.

به همین جهت گروه بندی دانش آموزان در کلاس که متشکل از دانش آموزان ضعیف و قوی و متوسط باشد، در رفع اشکالات درسی آنان بسیار موثر است. نوشتن چرکنویس هم در بسیاری از دانش آموزان کمک کننده است. تمرین و تکرار در زمان های متفاوت هم در به خاطرسپاری و یادگیری مطالب ریاضی نقشی اساسی دارند که معمولاً دانش آموزان ضعیف از آن غافل هستند..

قسمتی از همکاری و همیاری بچه ها در خارج از کلاس یا در منزل صورت پذیرد. مثلاً بچه ها در منزل اشکالی را روی مقوا بکشند یا اجسامی بسازند یا اشکالی ببرند یا جدول هایی را تنظیم کنند منتها با پرسش و سؤال در کلاس دانش آموز را فعال کرد. باید توجه داشت تا زمانی که معلم رو به تابلو و پشت به بچه ها تندتند مطالب را نوشته، تخته را سیاه کرده و پاک کند و در آخر درس رو به کلاس برگر دانده و بگوید: بچه ها درس برای روز بعد از فلان صفحه تمرین حل کنید. همواره بچه ها در ریاضی ضعیف خواهند ماند.

ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده

بیشتر شکوه هایی که دانش آموزان از نحوه تدریس ما معلمان دارند،به این دلیل است که هنگام تدریس، هنوز یک مفهوم برای آنان جا نیفتاده است، به مثال های مشکل روی می آوریم و به حل آنها می پردازیم و دانش آموز را درگیر محاسبات پیچیده و طولانی می کنیم. در صورتی که باید برای جا انداختن مفاهیم مشکل، از سئوالات ساده تر شروع کنیم.

ضعف در برقراری ارتباط

برای نفوذ در مخاطب، باید سازوکار یادگیری او را شناخت و با او ارتباط برقرار کرد. بعضی انسان ها از طریق تصویر و بعضی از طریق شنیدن بهتر یاد می گیرند. اغلب، نشان دادن یک شکل همراه با یک مثال شهودی می تواند، به تفهیم بهتر و بیشتر مطالب کمک کند. اگر ارتباط درستی با دانش آموز برقرار نشود، زمان زیادی از تدریس صرف آموزش یک مفهوم خواهد شد.

اغلب ما معلمان ترجیح می دهیم تمام قسمت های آموزش را خودمان انجام دهیم، حتی بعضی از معلمان ترجیح می دهند، تمامی تمرین ها را خودشان حل کنند. چرا که معتقدند، دانش آموزان تسلط کافی ندارند و اگر آنان تمرین ها را حل کنند، بخشی از وقت کلاس گرفته می شود. در صورتی که به جای اینگونه صرفه جویی ها در زمان، باید راهکارهای دیگری یافت.دراین رابطه معرفی یک کتاب تمرین در کنار درس می تواند، زمان زیادی برای آموزش بهتر ذخیره کند.

بی توجهی به سؤالات دانش آموزان:

یک سؤال حساب شده و مناسب می تواند، زمینه ساز یادگیری یک مفهوم باشد، می تواند انگیزه دانش آموزان را نسبت به آنچه به او آموزش داده می شود بالا ببرد و همچنین، ذهن کنجکاو را با مسأله درگیر کند. از فرمایشات معصومین ماست که «حسن السؤال نصف العلم» نیمی از علم و یادگیری در خوب سؤال کردن است.

تجزيه وتحليل داده ها

« چون كه با كودک … » بقيه اش را مي دانيد. ما مكرر در كلاسهاي آموزشي، جلسه ها، گردهماييها، كتابها و نشريات ويژه معلمان، اين بيت دلنشين و پرمعني را مي شنويم و می خوانيم. اما آيا تا به حال به ابعاد گوناگون زبان كودكي فكر كرده ايم، در واقع آيا ميدانيم اين زبان چگونه زباني است و چگونه بايد زبان بگشاييم كه كودكان حرفهاي ما را درك كنند؟ با كودكان به زبان هاي گوناگون مي توان حرف زد:

زبان قصه، زبان شعر، زبان متل و … اما بهترين و گوياترين زباني كه همه كودكان در سنين گوناگون و با بهره هاي هوشي متفاوت مي توانند آن را درك كنند، زبان بازي است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی با استفاده از ابزار ریاضی نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی

منابع:

۱-ادهم ماراللو علي اكبر-روش هاي فعال سازي درس رياضي

۲-خليلي زهرا-بررسي علل ضعف تعدادي ازدانش آموزان پايه اول دردرس رياضي

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

5 + 1 =