نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم بی علاقگی سپهر و یوسف را به کلاس و ماندن در مدرسه را بهبود بخشم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم بی علاقگی سپهر و یوسف را به کلاس و ماندن در مدرسه را بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم بی علاقگی سپهر و یوسف را به کلاس و ماندن در مدرسه را بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه

جمع آوری اطلاعات

  • مشاهده:

باتوجه به مطالب وتوضیحاتی که درقسمت توصیف وضع موجودوشرایط فیزیکی محیط مدرسه بیان شد مانند:کمبودفضا ومناسب نبودن حیاط مدرسه و  فضانسبت به تعداددانش آموزان ، دانش آموزان همواره در پی آن بودند که از حضور در مدرسه و کلاس بکاهند و تا جایی که می توانند دنبال دلایل غیر موجه برای غیبت نمودن باشند.

پس ماچه کارهایی بایدانجام دهیم که برشادی دانش آموزان بیافزاییم غیبت دانش آموزان را به حداقل برسانیم وبرنامه های فرهنگی وتفریحی متنوعی ایجادکنیم.

  • مصاحبه:
  • بایکی ازمعلمان آموزشگاه صحبت نمودم ایشان شادابی دانش آموزان رادرآموزشگاه ومدرسه برگرفته ازشادابی معلمان ومدیر ومعاون آموزشگاه می دانستند واذعان داشتند فضایی که امروزه بعضی ازمدارس واقعادارند بخصوص کوچک بودن و بی رمقی کلاس وکمبود امکانات باعث شده که دانش آموزان نتوانند شادباشندوانرژی های مازاد خودرا تخلیه نمایندوروی بیاورند به غیبت کردن و حضور کمرنگ در مدرسه که به این وسیله بتوانند انرژی خود را بیرون مدرسه تخلیه نمایند.

یکی ازاولیای دانش آموزان که همان روزبه مدرسه مراجعه نموده بودنددرتکمیل صحبت های همکارمحترم آموزشگاه گفتندکه ای کاش آموزش پرورش درساختن مدارس به مجموعه ای ازعوامل ازجمله به نیازهای جسمی وروحی دانش آموزان بیشترتوجه می  تا انرژی دانش آموزان تخلیه شودیابیشترمنجربه شادی دانش آموزان گردد.

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار سپهر و یوسف در کلاس و مصاحبه ای که با مادران  سپهر و یوسف  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در سپهر و یوسف و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط سپهر و یوسف با همكلاسي هايشان

– عدم انگیزه در سپهر و یوسف به کلاس درس و مدرسه

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق آنها برای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به آنها داده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به آنها مسولیت( دربان)بدهیم تاخودشان مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با آنها  در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

۴-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزان

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان  با آنها

دلايل انتخاب راه حل

سپهر و یوسف نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده اند..ترس غير منطقي سپهر و یوسف از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آنها وابسته شده اند.

دلايل بی علاقگی سپهر و یوسف به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن سپهر و یوسف براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي سپهر و یوسف:

بايد مادر سپهر و یوسف  سعي مي كردند  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن سپهر و یوسف در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي سپهر و یوسف را به خود كم كنند.

* ايجاد آمادگي ذهني در سپهر و یوسف :

بايد سعي مي كردم  با شروع سال تحصيلي ذهن سپهر و یوسف را نسبت به مدرسه، معلم آماده كنم.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايم مادرشان نیز بايد سعي مي كرد  به آنها  اطمينان دهد معلمشان مهربان است و آنها  را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

چند روزی در مشاوره ای که با سپهر و یوسف داشتم با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه   در مدرسه خواهند آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف زدم. · مادرشان نیز بنا بر توصیه من می بایست با كتاب خواندن براي سپهر و یوسف و هديه دادن كتاب داستان به آنها علاقه آنها را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش می داد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود بی علاقگی سپهر و یوسف به کلاس و ماندن در مدرسه نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

منابع:

  1. حوریزاد،بهمن،برفراز قابلیت های مدیران ومعلمان،غنی سازی فرهنگ آموزش،۱۳۸۵
  2. حوریزاد،بهمن،غنی سازی تکالیف آموزشی؛انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ چهارم
  3. حوریزاد،بهمن،بینشی نو در غنی سازی مدرسه،انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ ششم
  4. عبدالحلیم،احمد مهدی،تعلیم ارزش ها،تربیت اسلامی،بهار ۷۹،مرکز مطالعات تربیت اسلامی
  5. مجموعه مقالات سومین سمپوزیوم جایگاه تربیت،معاونت پرورشی،۱۳۷۳

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 31 = 38