نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس کتایون دانش آموزم کلاس…را تقويت نمايم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس کتایون دانش آموزم کلاس…را تقويت نمايم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس کتایون دانش آموزم کلاس…را تقويت نمايم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت اعتماد به نفس کتایون

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون

راه حل های پيشنهادي :

  1. دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاسی.
  2. شناسایی توانایی ها و استعدادهای وی و تلاش در جهت رشد و شکوفایی آنها .
  3. تشویق دانش آموز به خاطر کوچکترین موفقیت های او .
  4. عدم مقایسه با دیگر دانش آموزان .
  5. صحبت با اولیا .

دلایل انتخاب راه حل :

  1. از دلایل انتخاب راه حل اول یعنی دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاس این بود که حضور موثر کتایون را در کلاس افزایش داده و از رخوت و بی حالی دائمی وی جلوگیری نمایم . همچنین ترس ناشی از پذیرش مسئولیت را در وی از بین ببرم . این راه حل می تواند حس اعتماد به نفس و فعالیت و تلاش وی را افزایش داده و حضور وی را به عنوان دانش آموزی با انرژی کار آمد و موثر نشان دهد .
  2. باشناسایی استعداد ها و توانایی ها می توان جهت شکوفایی و رشد آنها و نیز بالندگی بیش از پیش کتایون برنامه ریزی نمود . توانایی هایی که در پس مشکلات روحی و جسمی وی پنهان شده اند و عدم بروز آنها بر دامنه مشکلات می افزاید. عدم رسیدگی به آنها آینده وی را تاریک و نامشخص می نماید . حضور وی در جامعه باید همراه با شکوفایی تمام استعدادهای بالقوه ای باشد که خداوند در وجود وی قرار داده است و قسمتی از این وظیفه در سال تحصیلی حاضر بر عهده بنده قرار داده شده است .
  3. عامل تشویق در صورتی که به موقع و درقبال فعالیتی هرچند کوچک باشد اثر مطلوب خود را خواهد گذاشت . در مورد خاصی همچون کتایون که تاکنون گوشه گیربوده وسعی می کرده ارتباط خود را بادیگران به حداقل برساند. مشاهده فعالیت وروبه رشد بودن ، تغییری مثبت می باشد که بایستی به شیوه های درست تقویت گردد . در مواقعی که کمکی به کلاس یا معلم می کند تشکر از او در حضوردیگران و نیز تشویق به موقع وی اثر ماندگار ی بر وی گذاشته و افزایش رفتارهای خوب او را باعث می شود .
  4. هر فرد توانایی ها ، روحیات و اخلاق خاص خودش را دارد. مقایسه کردن در صورتی که در کارهای مثبت باشد اثر آن نیز تقویت کننده رفتار خواهد بود . اما در مورد کتایونبا توجه به شرایط وی مقایسه نمودن مخصوصاً در انجام تکالیف نباید صورت بگیرد زیرا باعث دلسردی وی خواهد شد و همان اقدمات مثبت اندک را نیز انجام نخواهد داد . بلکه صرفاً بایستی با گذشته خودش مقایسه انجام گیرد تا خودش نیز در جریان پیشرفت و روند رو به رشدش قرار گیرد .
  5. مطمئناً اولیای دانش آموزان به دلیل زندگی مستمر و در کنار هم بودن دائمی از بدو تولد ، بیشتر باشرایط جسمانی و روحی و روانی آنها آشنا هستند در نتیجه ارتباط همیشگی با اولیا مخصوصا ً والدین کتایونکه از مشکلات گفته شده رنج می برد می تواند از بسیاری از رفتارهای وی رمز گشایی نماید . لذا به عنوان یک راهکار تلاش نمودم تا ارتباط خودم را با آنها مخصوصاً مادرش افزایش دهم و در جریان تغییرات ایجاد شده قرارگیرم .
  6. با توجه به پیگیری مستمر شرایط کتایون توسط مادر وی بر آن شدم تا بیش از پیش در جریان شرایط زندگی خانوادگی آنها و نحوه ی بر خورد والدین با کتایون قرار بگیرم . در این بین متوجه شدم که پدر وی تمام مسئولیت ها را برعهده مادر کتایون قرارداده است . باتوجه به اینکه کتایون تنها فرزند خانواده می باشد ، مادرش تمام وقت خود را جهت بهبود شرایط وی اختصاص داده است . با صحبت های فراوان از مادرش خواستم سعی کند وابستگی شدید کتایون به خودش را با راهکارهای مناسب کاهش دهد . دلیل انتخاب این راه حل این بود که مادرش در تمامی ساعتهای استراحت در مدرسه حاضر می شد و همراه کتایون بود .

توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری :

  1. با توجه به اینکه کتایون از جمع فراری بود و سعی می کرد در بیشتر اوقات تنها باشد بر آن شدم تا کاری کنم که حضورش در کلاس مشخص تر و ارتباطات وی با دیگر دانش آموزان بیشتر از پیش باشد. لذا با دادن مسئولیت های متعدد در کلاس که جمع آوری تکالیف بچه ها و پاک کردن تابلو، بردن برگه حضور و غیاب به دفتر آموزشگاه از جمله ی این موارد بود در این راستا کوشیدم . برای دادن مسئولیت درکلاس و انجام فعالیت کلاسی با عنایت به اینکه کتایونبه تنهایی از عهده مسئولیت هایش بر نمی آمد لذا یکی دیگر از دانش آموزان را نیز به عنوان همراه و همیار وی برگزیدم و خودم نیز به طور نامحسوسی آنها را زیر نظر گرفتم . همیشه سعی می کردم تا طریقه صحیح و به موقع انجام دادن کارها را برایش شرح دهم. در بسیاری از موارد خودم کاری را انجام می دادم و سپس از او می خواستم تا مثل من کارش را انجام دهد .
  2. بامشاهده فعالیت های وی پی بردم که کتایونمی تواند به خوبی و زیبایی سخن بگوید و آداب اجتماعی را رعایت نماید. لذا سعی نمودم در درس هایی همانند جمله نویسی،هدیه ها یا علوم که می بایست به سوالات شفاهی پاسخ گوید وی را نیز در پرسش و پاسخ ها شرکت دهم و تلاش کردم تا آنجا که وقت اجازه می داد برای رسیدن به پاسخی صحیح از طرف او منتظر بمانم . در حین تلاش های کتایوندر کلاس متوجه شدم وی می تواند خواسته های خود را به خوبی بیان کند و ارتباط مناسبی با دانش آموزان و نیز با همکاران دیگر برقرار نماید . او می تواند به خوبی صحبت کند در نتیجه سعی نمودم در مواقعی که کاری با عوامل دفتری آموزشگاه یا دیگر همکاران داشتم کتایون را مامور انجام این کارنمایم .
  3. بعد از انجام هر عمل مناسب و جمعی که قبلاً از کتایون ندیده بودم و نیز با اقدامات مثبتی که او در کلاس و ایفا ی وظایف محوله انجام می داد به تشویق وی در حضور دیگر دانش آموزان می پرداختم که این تشویق ها شامل دادن کارت امتیازی – دست زدن کلاس برای وی، اهداء جایزه – انتخاب وی به عنوان نماینده کلاس بود .
  4. معمولاً سعی من بر این است که هیچ کدام از دانش آموزان را با هم مقایسه ننمایم لذا در فعالیتهای کلاسی و انجام تکالیف مورد نظر کتایونرا فقط و فقط با خودش مقایسه می کردم و پس از مشاهده پیشرفت حتی اندک وی ، آن را با تکالیف قبلی خودش مقایسه و به خاطر پیشرفت وی او را تشویق می کنم . هرگاه کارمثبتی را انجام میداد یا تکالیف خود را به خوبی انجام می داد یا بر عکس از عهده وظایفش بر نمی آمد او را با هیچ کسی مقایسه نمی کردم بلکه او را در هر مورد تنها با خودش مقایسه می کردم و مدام به او گوشزد می کردم که تو نسبت به قبل پیشرفت کرده ای یا در صورت کم کاری به او می گفتم که مثلاً تو روز گذشته این کار را به خوبی انجام دادی ولی الان دقت نکردی .
  5. با توجه به پیگیری شرایط کتایون در ملاقات های فراوانی که با مادرش داشتم ( به خاطر اینکه او هر زنگ استراحت در مدرسه حاضر می شد ) از وی خواستم تا کمتر به مدرسه بیاید تا وابستگی شدید کتایونو مادرش به هم کمرنگ تر شود . زیرا احساس می کردم این وابستگی از بروز استعدادهای او جلوگیری می کند و بر دامنه مشکلاتش می افزاید .

گرد آوري شواهد ۲

با اجرای راه حل های ارائه شده نتایج زیر به صورت مشخص مشاهده گردید .

  1. پس از پذیرفتن مسئولیت های گوناگونی که بر عهده کتایون گذاشتم مشاهده کردم که به مرور زمان اعتماد به نفس وی بیشتر شد . از انجام فعالیتهای گروهی لذت می برد و سعی می کرد تا آنجا که می تواند خود را در جمع قراردهد و شرایط جمع را بپذیرد . ترس او از اینکه نتواند کارش را به درستی انجام دهد کاهش چشگیری پیدا کرده بود و جرأت و پشتکارش بسیار بالارفته بود .
  2. اندک اندک استعدادها و توانایی های کتایون شروع به شکوفا شدن نمود. تکالیف خود را شخصاً انجام می داد . دردرس املاء پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و تمرینات ریاضی را خودش انجام می داد . در درس بنویسیم قادر به بیان خاطرات ، مشاهدات و داشته های خودش بود . زیبا سخن می گفت و به این طریق جلب توجه می نمود .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس کتایون نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان 

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

4 + 3 =