نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک مدیریت تماشای تلویزیون با همکاری اولیاء کیفیت آموزشی و درسی دانش آموزان را بالا ببرم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک مدیریت تماشای تلویزیون با همکاری اولیاء کیفیت آموزشی و درسی دانش آموزان را بالا ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک مدیریت تماشای تلویزیون با همکاری اولیاء کیفیت آموزشی و درسی دانش آموزان را بالا ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی

راه حل های پیشنهادی

۱ – هنگام صرف غذا تلویزیون را خاموش کنید. این کار اعضای خانواده را به تعامل با هم تشویق می‌کند.

۲ – تلویزیون و کامپیوتر را در اتاق فرزندتان نگذارید.

۳ – از تماشای تلویزیون یا بازی با کامپیوتر به عنوان پاداش استفاده نکنید.

۴ – روزهایی از هفته را برای تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر ممنوع اعلام کنید.

فعالیت‌های جایگزین

۱ – یک فعالیت بدنی خانوادگی، مانند پیاده‌ روی، دوچرخه سواری، ورزش یا بازی‌های پرهیجان، انجام دهید.

۲ – سعی کنید در روز حداقل ۶۰ دقیقه یک فعالیت پرتحرک انجام دهید.

۳ – برای فرزندانتان کتاب بخوانید یا با هم به موسیقی گوش دهید. همچنین می‌توانید فرزندان‌تان را به نوشتن داستان، کشیدن نقاشی یا درست کردن یک کاردستی تشویق کنید.

اجرای راه حل های پیشنهادی و نظارت بر آن

بعد از تحقیق و بررسی راه حل ها و راهکار های پیشنهادی روش ها و راه کار هایی برای اولیاء در منزل جمع آوری گردید که می بایست به آنها عمل نمایند . در اولین جلسه اولیاء و مربیان این راهکار ها به آنها بیان گردید و  اولیاء نیز تصمیم گرفتند به این راهکار ها عمل نمایند.

مراقب دانش آموزان باشید. رسانه‎های نو ظهور امروزی با تنوع کاربرد و پیچیدگی‎های خاص خود، علی رغم فوایدشان، خطراتی را نیز با خود به همراه دارند که مستلزم آگاهی والدین نسبت به این خطرات و مدیریت آن است.

دانش آموز ان بیشترین ساعت‎های خود را مشغول تماشای تلویزیون هستند. این جعبه جادویی زیبا و پر از رنگ و هیجان، دنیای جدیدی است که حتی شما را نیز مجذوب کرده، پس خیلی عجیب نخواهد بود اگر بدانید دانش آموز شما تا چه حد می‎تواند به این جعبه جادویی نزدیک شود. با دانستن چند نکته تماشای تلویزیون دانش آموز ‎تان را مدیریت کنید.

  • • اگر دانش آموز از مدرسه به خانه آمده و قبل از انجام تکالیفش تا غروب به دیدن تلویزیون مشغول است، سعی کنید او را از این کار باز دارید. مثلا می‎توانید با برنامه‎ریزی ساعتی و نصب آن بر روی در یخچال یا میز تلویزیون میزان زمان استفاده را به او یادآوری کنید.
  • برنامه‎های آموزنده را برای فرزندتان پخش کنید و او را به دانستن و پرسیدن تشویق کنید.
  • به صورت کاملا جدی از او بخواهید تکالیفش را تا ساعتی مشخص تمام کند، سپس یک برنامه دلخواه از برنامه‎های دانش آموز را تماشا کند.

تماشای_تلویزیون می‎تواند تشویقی برای درست و دقیق انجام دادن تکالیف دانش آموز باشد.

  • به آغوش طبیعت بروید؛ این کار فقط و فقط به عهده شماست، بازی و تفریح را جایگزین تلویزیون کنید و بگذارید دانش آموز هیجانات خود را در بازی تخلیه کند.

برنامه‎ای بچینید و بعد از انجام تکالیف و یک استراحت کوتاه، دانش آموز خود را به پارک و تفریح ببرید.

  • اگر امکان بیرون رفتن ندارید از بازی‎های_فکری استفاده کنید. شما می‎توانید رقیب خوبی در بازی‎های فکری برای دانش آموز ان‎تان باشید.
  • تلویزیون را خاموش کنید؛ اگر برنامه‎ای مناسب او نبود، دانش آموز را به کار دیگری مشغول کنید.
  • اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که بیست و چهار ساعته تلویزیون منزل‎شان روشن است بهتر است این عادت را ترک کنید تا این رویه برای فرزندان‎تان تکرار نشود.
  • برنامه‎ای جایگزین کنید؛ او را به کتاب خواندن تشویق کنید.

با توجه به روحیاتش برای او کتاب بگیرید و بخواهید برای شما تعریف کند که ماجراهای هیجان انگیز در کتاب از چه قرار است.

گرد آوری شواهد دو

بعد از اجرای راه حل های بیان شده توسط اولیاء ، متوجه شدم که آنها از وضعیت کنونی دانش آموزان راضی هستند و دبیران نیز از وضعیت تحصیلی دانش آموزان راضی و خوشنود بودند. همچنین مدیر محترم آموزشگاه از اینکه می دید دانش آموزان زمان کمتری را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و در بقیه اوقات به درس خواندن مشغول می شوند بسیار راضی و خوشنود بود.وضعیت درسی و تحصیلی دانش آموزان روز به روز بهتر  می شد و دبیران از وضعیت پیش آمده خوشحال بودند.

نتیجه گیری

از ديدگاه علمي نمي توان تلويزيون را براي دانش آموزان و نوجوانان به طور كلي يك پديدة اجتماعي خوب يا بد دانست هر گاه قرار باشد تأثير تلويزيون را بر روي دانش آموزان و نوجوانان (و حتي ساير طبقات اجتماعي) مورد بحث و بررسي قرار گيرد سه عامل جداگانه بطور معين و مشخص بايد در نظر گرفته شود.

اين سه عامل عبارتند از:

– نوع برنامه تلويزيوني

– دانش آموز يا نوجوان مورد نظر (گيرندة پيام )‌

– موقعيت بخصوصي كه دانش آموز يا نوجوان تحت شرايط آن تماشاگر برنامة تلويزيوني بوده است. دانش آموز وجود غير فعال نيست كه تلويزيون به تنهايي بتواند روي او عمل كند او بر عكس عامل فعالي است كه از ميان برنامه هاي تلويزيوني آنچه را كه مناسب با علائق و احتياجات اوست انتخاب مي كند بنابراين مي تاون اينطور بيان كرد كه :

الف – يك برنامه معين تلويزيوني نمي تواند بر روي تمام دانش آموزان كه آن را مشاهده مي كنند به يك صورت تأثير گذارد.

ب – يك دانش آموز معين از تمام برنامه هاي تلويزيوني كه مشاهده مي كند به يك صورت و اندازه متأثر نمي شود

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله مدیریت تماشای تلویزیون و بالا بردن کیفیت آموزشی ودرسی  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع

۱- رشيد پور- ابراهيم «تلوزيون و دانش آموزان، دفتر انتشارات راديو تلويزيون ملي ايران، چاپ دوم، سال ۱۳۵۴».

۲- درخشان – مجيد «تلوزيون و دانش آموز، ناشر واحد انتشارات مطبوعات روابط عمومي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، چاپ و نشر سال ۱۳۷۲، جلد دوم».

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

38 + = 48