نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم؟

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم؟با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان

عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط:

عوامل درونی:

۱-شخصیت:بعضی انسانها ذاتا خنده رو بشاش و سر زنده هستند و با دیگران به سرعت ارتباط برقرار می کنند و در عوض گروه دیگر اساسا درون گرا هستند.

۲-خصوصیات فردی: در واقع تعریف دیگری از شخصیت است . افراد درون گرا بیشتر دلشان می خواهد با افراد همانند خود رابطه داشته باشند و افراد برون گرا دلشان می خواهد با همه ارتباط برقرار کنند.

۳-احساس نیاز: یکی از عواملی که ما را به طرف ارتباط با دیگران سوق می دهد.

۴-باورها: به عنوان مثال کسی با باورهای دینی بیشتر تمایل داردبا شخصی که باورهایش مشابه اوست ارتباط برقرار کند.

۵-علایق:اشتراک علایق نیز ما را به طرف ارتباط با یکدیگر می کشاند.

عوامل بیرونی:

۱-یکی از عوامل بیرونی “نزدیک بودن” است مثلا دانش آموزانی که روی یک نیمکت هستند با هم بیشتر در ارتباط اند.هر چه شما بیشتر کسی را ببینید بیشتر سعی می کنید تا نکات جالب توجهی در او کشف کنید.

۲-تشابه فیزیکی ما را به سوی یکدیگر می کشاند.بسیاری دوستی ها میان کسانی ست که از نظر ظاهری بیشتر به هم شبیه اند.

کتاب مهارت ارتباط موثر     نوشته دکتر مهدی فتحی     انتشارات شهیدی پور    صفحات ۱۱-۲۴

 موانع ارتباط:

۱-قضاوت کردن یعنی آنکه شما ارزشهای ذهنی خود ،باور ها و عقایدتان را به طرف دیگر رابطه تحمیل کنید.

۲- بی توجهی به احساست طرف مقابل

۳- قطع کردن صحبت دیگران و خود را غالب کردن سبب دلخوری و دلسردی طرف مقابل می شود.

۴-مسخره کردن طرف مقابل که منجر به واکنشهای تند می شود.

۵- تهدید کردن در این روابط همه پلهای ارتباطی خراب می شود.

۶-برچسب زدن به دیگران

رشد اجتماعی نوجوان:

بسیاری از خشنودیها و یا ناکامیهای نوجوانان در ارتباط با دوست یابی و محبوبیت در جمع و گروه دوستان است.نوجوانان دارای نیازی قوی به کسب محبوبیت و پذیرش توسط دیگران به ویژه همسالان هستند.ضروزت رها ساختن خود از قید و بند های قوی خانواده ،نوجوان را به سوی گروههای هم سن و سال سوق می دهد.

کتاب خانواده و فرزند   فصل اول:تحولات زیستی روانی و اجتماعی نوجوان     دکتر شکوه نوابی نژاد  انتشارات انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران   ص۱۴

بدون شك اگر نوجوان در دوران رشد به قدر كافي دوست داشته شود،ياد مي گيرد كه خود و ديگران را دوست بدارد.البته نبايد در محبت ورزيدن نيز افراط كرد و يا محبت كردن و دوست داشتن فرزند به معناي تسليم شدن به خواسته هاي غير منطقي نوجوان نيست.دو تصوير متفاوت از وي‍‍ژگي هاي نوجواني كه به قدر كافي از محبت بهره مند بوده است در مقايسه با ويژگي هاي نوجواني كه از محبت محروم بوده ارائه مي شود:

 وي‍‍ژگي هاي نوجواني كه به قدر كافي از محبت بهره مند بوده است:

  • قدرت سازگاري خوبي دارد.
  • احساس امنيت رواني و آرامش مي كند.
  • با نشاط و روحيه است و از زندگي لذت مي برد.
  • فردي واقع بين است و به خود اطمينان دارد.
  • به ديگران اطمينان مي كند و تمايل به همكاري با آنها دارد.
  • از استقلال انديشه برخوردار است و به كسي متكي نيست.
  • فردي خلاق مبتكر و فعال است.

 ويژگي هاي نوجواني كه از محبت محروم بوده :

  • احساس نا امني رواني و عدم آرامش مي كند.
  • نسبت به ديگران حالت بد بيني و عدم اطمينان دارد.
  • از زنده بودن و زندگي كردن لذت نمي برد.
  • احساس مسئوليت نمي كند و از نظر سازگاري مشكل دارد.
  • اعتماد به نفس در او ضعيف است.
  • فردي وابسته و خجالتي ست.
  • براي جلب توجه و خود نمايي به روشهاي نا مطلمب دست مي زند.

كتاب خانواده و فرزندان  فصل دوم دكتر احمد به پژوه     صفحه ۶۶-۶۵

 علل عدم تعامل يافتگي نوجوان:

۱-  خود نوجوان:براي تعامل مطلوب نوجوان بايد نياز هاي اساسي اش برآورده شود. اين نياز ها عبارتند از : نياز به امنيت،عشق و علاقه،مصاحبت و همنشيني،تنوع و گوناگوني و نياز رضايت از خود.

۲-   محيط:محيطي كه نوجوان در آن زندگي مي كند به خصوص محيط خانه نقش مهمي در اين امر دارد.

۳-   محركهاي هيجاني آسيب زا:مانند شوكهاي عاطفي شديد و يا هيجان هاي مداوم و طولاني

۴-   الگوهاي شخصيتي و فردي:برخي نوجوانان بهتر مي توانند ارتباط برقرار كنند و در نتيجه قادر خواهند بود خود را با شرايط و انتظارات جديد سازگار كنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت روابط اجتماعی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی مدیر

منابع

–  اكبري،‌ مشكلات نوجواني و جواني، انتشارات معبود، ۱۳۷۴

–  افروز، روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان- نشر فرهنگ اسلامي ۱۳۷۹

–  اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصوم  رجايي

(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )

– رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان))

– حيدر پور و همكاران (۱۳۷۸) (فصلنامه انديشه هاي تازه در علوم تربيتي ۴،۴۱-۵۲

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

21 − = 16