نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به الهام در مشکل عدم قانون‏پذیری کمک کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به الهام در مشکل عدم قانون‏پذیری کمک کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به الهام در مشکل عدم قانون‏پذیری کمک کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام

تجزیه و تحلیل :

با مطالعه و تحلیلی که درباره ی رفتار الهام داشتم دیدم با این که الهام درسش بد نیست اما در بعضی از مواقع عجول بودن و تند تند نوشتن وصحبت کردن در حین املا و دچار خطا و اشتباه می شود و حروف راجا می اندازد و این به خاطر این نیست که او کلمه یا حروف را یاد نگرفته این حرکت اوبه خاطر عدم توجه اوست و در واقع کنترلی روی رفتارش ندارد .الهام خانوادهی تقریبا مرفهی دارد اما مسئله اصلی اینجاست که نیازهای اصلی او برآورده نشده اند و درواقع چیزی از رفتار و عملکرد صحیح برای او تعریف نشده و تربیت رفتارهای اجتماعی در او ضعیف است از طرفی دیگر الهام خودش به خواسته های مورد علاقه اش فکر میکند و تا به حال نشده که در حضور پدر اسباب بازیهایش را پخش کند و بازی کند و مثل بچه های دیگر از بازی لذت ببرد در واقع مساله اصلی در این خانواده کودک است زیرا به الهام آموخته شده تمیز باش و بازی کن اما وقتی پدرت در خانه است اصلا نه حرفی بزن و نه کاری بکن که او عصبانی شود اگر از اتاقت بیرون بیایی ممکن است که او عصبانی شود و با توجه به این نکات ما باید ببنیم که در الهام چه نیازهایی برآورده نشده که منجر به عدم قانو پذیری در او شده است .

مادرش با اینکه یک خانم پاکیزه و وسواسی است اما همیشه می گوید من در آماه کردن او و رساندن به مدرسه صبحها و بعد از ظهرها مشکل دارم .

توجه :اینها تجزیه و تحلیل شواهدی بودند که جمع آوری شده اما دو سئوال وجود دارد برای عدم قانون پذیری الهام والدین او مساله هستند یا خود الهام با مطالعه بیشتر درباره قانون پذیری به این نتیجه رسیدم که ۳ پاسخ احتمالی یا ۳ دلیل احتمالی برای عدم قانون پذیری الهام بیان کنم .

۱- عدم تعریف قانون در منزل به صورت صحیح توسط والدین

۲- نگذاشتن وقت کافی والدین جهت تربیت فرزند

۳- بی‏ تفاوتی در مقابل کارهاو رفتار ناشایست او

مداخله (ارائه راهکار)

بامطالعه اطلاعات جمع آوری شده نسبت به مشکل الهام در انواع کتابها )با ذکر نام کتاب )راهکارهایی ارائه شده که به شرح زیر می‌باشد:

در کتاب کودک برای والدین SOS!  راهنمای علمی برخورد با مشکلات رفتاری رایج و روزمره دکتر رستمی رضا .

۱-والدین به طور فعال به سخنان الهام گوش فرا دهند .

و در بحث های کودکانه شرکت کنند که در این روش گوش دادن به سخنان بچه‌ها یکی از شیوه های رفتاری ناظر بر تقویت مستقیم رفتار است  نتایج کار به صورت چشم گیری افزایش یافته است .

در کتاب خود انظباطی کودک و نوجوان (زندی احمد)

۲-اجازه بدهند خود الهام در قبال مشکل خویش کنترل و مسئولیت داشته باشد .والدین و آموزگاران آزاد منش که به بچه ها آزادی و مسئولیت بیشتری می دهند در آنها این باور را می پرورانند که آنان خود مسئول سرنوشت خود هستند و این روش در حل مشکل دانش آموزی مثل الهام بسیار روش مناسبی است .

در کتاب آشنایی با قانون و قانون پذیری (دکتر جان بزرگی ـ مسعود )

تقویت رفتار اجتماعی ـ آموزش قوانین ـ آموزش شیوه های خود مهارگری راه علمی توصیه شده در این کتاب به این صورت است که ابتدا به ایجاد آمادگی و بالا بردن انگیزش در کودکان به ذکر مثالها و سوال های بپردازد تا ذهن کودکان را برای آشنایی با قانون و کلمه قانون آشنا کند . که این راه علمی توصیه شده را نیز در کلاس اجرا  کردیم .

در کتاب برخورد با مشکلات رفتاری رایج در کودکان ( نیلوفری ـ علی ) ارائه سه راه حل به شرح زیر:

که در انتخاب یک منوی پاداش در جهت تقویت رفتارهای مناسب بسیار کارساز بود و انتخاب یک محرومیت زمان مند  برای از بین بردن رفتارهای ناشایست نیز به عنوان تقویت کننده منفی نیز کمک زیادی به مشگل الهام کرد .

انتخاب یک محرومیت زمان‏مند جهت از بین بردن رفتار بد

درتاریخ ۲۰/۸/ در جلسه شورای معلمان وگفتگو با دویست مشاوره جهت مشکل الهام با پیشنهادات متعددی مواجه شدم و راهکارهای زیر را قابل اجرا دیدم .

۱-خانم شیرازیان : می توان از تقویت کننده های مثبت و منفی استفاده کرد ممکن است امروز یک رفتار مورد پسند در او دیده شد او را به پارک یا منزل یکی از دوستانش ببرند و همینطور بلعکس اگر رفتار ناشایست از او سر زد از یکی از کارهای که دوست دارد محروم شود .

خانم موسوی :

والدین الهام می توانند ساعت کاری خود را طوری تنظیم کنند که وقت بیشتری برای او بگذارند .

راههای پیشنهادی خودم:

  1. ۱٫ تدریس قانون و آشنایی با قانون (مثل قانون بازیها که این تدریس با بازی قایم با شک انجام شد ) (۹/۸/)
  2. ۲٫ آشنایی با پیامدها و مجازاتهای عدم قانون پذیری (۱۲/۸/)
  3. ۳٫ آشنایی با ضرورت قانون به منظور برقراری نظم و امنیت (۲۵/۸/)
  4. ۴٫ تهیه یک تابلوی (قوانین در کلاس ما )به صورت جملات ناقص وخواندن آن هر روز به شرح ذیل (۱۰/۹/)

    ما به ……………….احتیاج داریم

    اگر کسی قانون را رعایت نکند ………………می شود

    قوانین برای ………………………..خود ما هستند

    قانون ها رفتار ……………….. و یا قابل قبول هستند .

اعتبار بخشی :

پس از اینکه روش های استفاده شده برای حل مشکل الهام توسط بنده برای همکاران و مدیر تشریح شد عده ای از همکاران انتقادات و پیشنهادات خویش را ارائه دادند که از آن جمله :

    استفاده از تقویت کننده های مثبت ومنفی بسیار موثر است

    خواندن هر روز قوانین اگر به طور مداوم باشد کلاس را خسته کننده و کسل آ ور می کند

    نتیجه گیری

    شیوه های رفتاری بیشتر ناظر بر تقویت مستقیم رفتاری هستند (برای ارتقا احترام به قانون )و آموزش قانون و قانون پذیری باید هم از جانب والدین و هم از جانب معلمان نیز به طور صحیح ارائه شود تا مشکلی به وجود نیاید . برای تداوم این مسئله نیز باید از تقویت‏کننده های مثبت و منفی نیز استفاده شود .

    و آموزش قوانین نیز در مدرسه از جمله اولین آموزش های سال تحصیلی باشد تا در طی سال بتوان والدین آن را پیگری کرد و معلمان نیز باالگودهی رفتار اجتماعی اخلاقی با تاکید بر ابعاد تربیتی نقش مهمی را در تحول اخلاقی دانش آموزان ایفا کنند به طور کلی  تحول اخلاقی و موارد مربوط به آن همگی برای احترام به قانون مهم و حیاتی هستند یکی از اهداف بنیادی برنامه آموزش حاضر اخلاقی کردن مبانی و احترام به قانون است که باید در چهار چوب یک نظام رفتاری صورت گیرد . migna.ir

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل عدم قانونپذیری الهام  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

منابع و مآخذ مورد استفاده

  1. ۱٫ اصغری پور، حمید، (۱۳۸۰)، کلیات راهنمایی و مشاوره مشهد: نشر تمرین
  2. ۲٫ فونتانا، حسن (۱۹۸۷)، کنترل کلاس، ساده حمزه ومحمدی مجید (۱۳۷۵) تهران: رشد
  3. ۳٫ شعبانی، حسن (۱۳۷۱)، مهارتهای آموزشی و پرورشی (جلد اول) روشها و فنون تدریس تهران: سمت
  4. ۴٫ کدیور، پروین (۱۳۷۹)، روانشناسی تربیتی، تهران، سمت
  5. ۵٫ اسمیت، کولین جی لاسلت،رابرت، (بی تا) مدیریت کارآمد در کلاس
  6. ۶٫ کلاک ماک لین، ایزابل، ( بی تا) راهنمایی و مشاوره کودک در مدرسه رضا شاپوریان ( بی نام تهران امیرکبیر)
  7. ۷٫ قائمی، علی (۱۳۷۰) – بی نظمی کودکان – مجموعه آموزشی پیوند ۱۲۶ تهران انجمن اولیا و مربیان

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 2