نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم با ارائه روشهای کارآمد باعث شوق و انگیزه ی بیشتری در دانش آموزانم شوم و کلاس با نشاطی داشته باشم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم با ارائه روشهای کارآمد باعث شوق و انگیزه ی بیشتری در دانش آموزانم شوم و کلاس با نشاطی داشته باشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم با ارائه روشهای کارآمد باعث شوق و انگیزه ی بیشتری در دانش آموزانم شوم و کلاس با نشاطی داشته باشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد

تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخص‌های نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.

۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه می‌تواند جمعیت کثیری را تحت‌تأثیر قرار دهد. معلم می‌تواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانش‌آموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.

۳) با نشاط‌سازی‌ فضای فیزیکی کلاس

نسل جوان به محرک‌هایی که نشانه‌های زیبایی و سر زندگی و شادابـی در آنهـاست تمـایـل و علاقـه بیشتـری نشـان می‌دهند. تامین نشاط و شادابی در محیط ابتدا از کلاس شروع می‌شود. لذا ایجاد نشاط و شادابی در کلاس شایان توجه است.

با نشاط‌سازی‌ فضای فیزیکی کلاس ، موجب افزایش کارایی و یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود.

۴) ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه

شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد( وایلز ۱۹۸۹)

معلم، دانش‌آموز و معلمی که از کار خود لذت نمی‌برند در حقیقت کاری نمی‌کنند. هرکس زمانی بهتر کار می‌کند که از آن احساس لذت می‌کند.

۵) استفاده از روش‌های فعال تدریس

معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

۶) کار آموزش و پرورش آموزش ارزش‌های انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به   دانش‌آموزان است.

۷) آموزش ارزش‌های انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتاب‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و… همراه است.

۸) ایجاد رابطه دوستانه با نوجوانان

۹) معرفی الگوهای مناسب

۱۰) تشویق کردن و ارزش‌گذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت

۱۱) آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانش‌آموزان

۱۲) توجه به معیارها و ملاک‌ها و عوامل شادی‌آفرین در سنین مختلف

در دوران نوجوانی پذیرش از طرف اعضای خانواده و گروه همسالان و نیز ابراز موفقیت در کارهای شخصی و امور تحصیلی شادی‌آفرین است.

در جوانی و بزرگسالی، کسب مهارت‌های لازم برای تصدی شغلی، پیشرفت در کار و تحصیل، موفقیت در کارهای هنری و ورزشی احساس وجد و مسرت را به‌وجود می‌آورد.

۱۳) دولت نیز برای افزایش شادی میان افراد جامعه، خصوصاً دانش‌آموزان بهتر است:

الف) از پخش برنامه‌هایی که مروج خشونت‌اند، جلوگیری کند.

ب) به رسانه‌های جمعی کمک کند تا محبت را ترویج کنند و مبلغ زندگی متعادل باشند.

ج) تکریم و سپاس از طبیعت را آموزش دهند و روش زندگی افرادی را تبلیغ کنند که الگوی خدمت ایثارگرانه بوده‌اند.

د) شغل، بهداشت، درمان و هزینه‌های معیشت مردم را تامین کند تا نگرانی آنان در این زمینه از بین برود.

۱۴) آموزش این نکته که تلاش در ذات خود ارزشمند است و کار و کوشش باعث برخورداری از بهداشت روانی منـاسب می‌شود.

۱۵) تشویق دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه‌هایی برای بروز استعداد آنها

شادی، حاصل ارتباطی سازنده بین فرد و خدایش، بین فرد و همنوعانش، بین فرد و وظایفش در جامعه است. کسانی که احساس عشق و امنیت می‌کنند، بسیار کمتر از دیگران دچار بیماری و سانحه می‌شوند. شادی مقوله‌ای درونی است که با عشق و امنیت همراه است و جز با تلاش‌های فردی به دست نمی‌آید و برای اینکه شادی عمر را به برترین پایه برسانیم به سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

باید برای افزایش عناصر مثبت شادی و کاستن از عناصر منفی آن با امیدواری تا وقتی که کوشش هایمان به شکوفه بنشینند بردبار و صبور باشیم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد کلاس با نشاط با ارائه روشهای کارآمد نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم

منابع و مآخذ

۱-        باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد  همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۲-        بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۳-        جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

۴-        خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

21 − = 18