اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با فراهم نمودن محیطی شاد و جذاب مشکلات دانش آموزان افغانی را برطرف نموده و آنها را خوشحال و سرزنده کنم؟

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با فراهم نمودن محیطی شاد و جذاب مشکلات دانش آموزان افغانی را برطرف نموده و آنها را خوشحال و سرزنده کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در  ۴۱صفحه

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با فراهم نمودن محیطی شاد و جذاب مشکلات دانش آموزان افغانی را برطرف نموده و آنها را خوشحال و سرزنده کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد

مدرسه شاد و با روح

مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند (سنجانی، ۱۳۸۷، ص ۳۴).

 شاداب سازی ظاهری مدرسه

محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:

۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.

۲- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و…

۳- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.

۴- پوشش های ظاهری معلم ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

۵- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، بهداشت فردی، اجتماعی، دانش آموزان

  معلم شاد و با روحیه:

معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و باانگیزه باشد.

جمع آوری اطلاعات

  • مشاهده:

باتوجه به مطالب وتوضیحاتی که درقسمت توصیف وضع موجودوشرایط فیزیکی محیط مدرسه بیان شد مانند:کمبودفضا ومناسب نبودن حیاط مدرسه وکوچک بودن فضانسبت به تعداددانش آموزان ، دانش آموزان درساعت استراحت کلاسی به کارهای گوناگونی به شرح ذیل مشغول می باشند:

کشتی گرفتن -دعواکردن-باسنگ توپ بازی کردن -لگدبازی کردن -ورزش کردن

پس ماچه کارهایی بایدانجام دهیم که برشادی دانش آموزان بیافزاییم وحوادث واتفاقاتی راازقبیل دعواوزمین خوردن باتوجه به فضای کوچک مدرسه به حداقل برسانیم وبرنامه های فرهنگی وتفریحی متنوعی ایجادکنیم.

  • مصاحبه:
  • بایکی ازدبیران آموزشگاه که ۲۰سال سابقه آموزشی داشت صحبت نمودم ایشان شادابی بچه هارادرآموزشگاه ومدرسه برگرفته ازشادابی معلمان ومدیر ومعاون آموزشگاه می دانستند واذعان داشتندفضایی که امروزه بعضی ازمدارس واقعادارندبخصوص کوچک بودن صحن آموزشگاه وکمبودامکانات باعث شده که بچه ها نتواننددرساعت استراحت کلاسی شادباشندوانرژی های مازادخودراتخلیه نمایندوروی بیاورندبه دعواوکشتی گرفتن ویابازی باسنگ وهل دادن همدیگروبایدکاری کنیم که شادی آنهابه صورت هدف داروبابرنامه گذرانده شود.

ایشان  اظهارداشتندکه ساعت استراحت کلاسی برای ماحکم یک کابوس راپیداکرده است وهرساعت آن که به سلامت می گذردنفس راحتی می کشیم وخداراشکر می کنیم ایشان می گویدکه ازطرفی نمی شودجلوی جنب جوش بچه هاراگرفت وازطرفی دیگراین فضاهای کوچک نسبت به دانش آموزان زمینه درگیری وخشونت بین بچه هارابه وجود می آورد

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد اقدام پژوهی مدیر مدرسه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد اقدام پژوهی مدیر مدرسه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد اقدام پژوهی مدیر مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد اقدام پژوهی مدیر مدرسه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد اقدام پژوهی مدیر مدرسه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکلات دانش آموزان افغانی باوجود محیط شاد اقدام پژوهی مدیر مدرسه 

منابع:

  1. حوریزاد،بهمن،برفراز قابلیت های مدیران ومعلمان،غنی سازی فرهنگ آموزش،۱۳۸۵
  2. حوریزاد،بهمن،غنی سازی تکالیف آموزشی؛انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ چهارم
  3. حوریزاد،بهمن،بینشی نو در غنی سازی مدرسه،انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ ششم
  4. عبدالحلیم،احمد مهدی،تعلیم ارزش ها،تربیت اسلامی،بهار ۷۹،مرکز مطالعات تربیت اسلامی

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر مدرسه  و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 1