اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک محتوا سازی و پاورپوینت دانش آموزانم را به یادگیری لغات انگلیسی علاقه مند کنم؟

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک محتوا سازی و پاورپوینت دانش آموزانم را به یادگیری لغات انگلیسی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک محتوا سازی و پاورپوینت دانش آموزانم را به یادگیری لغات انگلیسی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

پایگاه علمی و فرهنگی تجربیات معلمان یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت

تهیه ی فلش کارت و پاور پوینت همراه با تصویر

در روش دیگر از دانش آموزانم خواستم تا واژه های جدید هر درس را به صورت فلش کارت همراه با تصویر و یا آنهایی که توانایی اجرای پاور پوینت را  داشتند به صورت پاور پوینت آماده کنند . این کار باعث می شد که دانش آموز برای پیدا کردن و یا نقاشی کردن تصاویر مربوط به هر لغت آن قدر با آن لغت درگیر می شد که دیگر معنی آن از یادش نمی رفت .

اجرای نمایش متون انگلیسی کتاب درسی

در روش دیگر بعد از تدریس متن و ترجمه گروهی و نیز پس از یک یا دو جلسه پرسش شفاهی آن ، از گروه ها می خواستم تا متن انگلیسی را به شکل نمایش در آورند و برای دوستانشان  در کلاس اجرا کنند و به بهترین اجرا به منظور تشویق و ترغیب بیشتر آنها نمره ای به نمره ی مستمر شان اضافه می کردم

اصلاح ، تعدیل و تغییرات در اجرای راه حل ها :

با مدیر محترم آموزشگاه لزوم یک کلاس به عنوان کلاس زبان انگلیسی که دارای امکانات صدا و تصویر و غیره باشد را مطرح نمودم . ولی متاسفانه به دلیل کمبود فضای کافی و مناسب جهت این امر نتوانستم این کار را به مرحله ی اجرا در آورم اما با نصب پوستر هایی در کلاس که از فلش کارت های دانش آموزان تهیه شده بود ، توانستم واژ گان هر درس را برای هفته ها جلوی چشمان دانش آموزان داشته باشم تا نوعی تکرار و تمرین تلقی گردد.

– شاخص های کیفی وضع مطلوب

در نتیجه ی این عمل اقدام پژو هی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی را شناسایی کردم و به کمک خود دانش آموزان و اولیاء مدرسه اطلاعاتی به دست آمد که از طریق آنها عمل پژوهشی ام را انجام دادم و تعدادی از راه کارهای متناسب با شرایط و امکانات مدرسه را به اجرا در آوردم. از مقایسه ی نتایج امتحانات و پرسش های مستمر کلاسی هم متوجه شدم که کارهای انجام شده شفا بخش بوده و موجب تغییر در وضعیت زبانی دانش آموزان شده است . دانش آموزان در مصاحبه ای که از آنها صورت گرفت بیان کردند که با اجرای نمایش متن های انگلیسی دیگر معنی واژ گان و مفاهیم متن از یادشان نمی رفت و حتی بسیاری از جملات را هم در ذهن خود به خوبی حفظ می کردند اکثریت دانش آموزان هم تصمیم گرفته بودن که در تعطیلات تابستان به کلاس زبان انگلیسی بروند. که این حاکی از افزایش میزان علاقه دانش آموزان  به زبان و آشنایی با یک فرهنگ جدید است

شاخص های کمی وضع مطلوب

با بررسی نتایج ارزشیابی پایانی در خرداد ماه مشخص شد که اجرای این طرح اقدام پژ وهی نتیجه ی مطلوبی داشته و دانش آموزان از قسمت واژ گان و درک مفاهیم نمره ی کمتری را از دست دادند و حتی می توان گفت ، بیش از نیمی از کلاس ( ۷۰ در صد ) نمره ی کاملی از ۲ سوال آخر آزمون که شامل درک مطلب  می باشد ، را کسب کردند. فراوانی پاسخ  دانش آموزان به سوالات مربوط به واژ گان و درک مفاهیم چنین بود:

جدول شماره ۱ : جدول درصد فراوانی پاسخ دا نش آموزان به سوالات درک مطلب

مولفهجمع دانش آموزانتعداد افرادی که  نمره کامل درک مطلب را کسب  کردندتعداد افرادی که نصف نمره درک مطلب را کسب کردندتعداد افرادی کهاز درک مطلب نمره نیاوردند
درصد۱۰۰۷۰۳۰۰

 

 پیشنهادها و راه کارها :

با توجه به مراحل اجرای طرح و رسیدن به آرمان که همان وضع مطلوب که علاقه مند کردن دانش آموزان به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی بود، و نیز؛ با بهره بردن از تجربیات به دست آمده در این زمینه، نکاتی در قالب پیشنهادها و راه کارها به شرح زیر ارایه می گردد:

الف- به مسئولان محترم آموزش وپرورش پیشنهاد می گردد : ساعت آموزش درس زبان انگلیسی را افزایش داده تا دبیر بتواند با صبر و حوصله ی بیشتری با فراگیران به آموزش زبان انگلیسی بپردازد ونیز در مدارس کلاسی را مخصوص تدریس درس زبان انگلیسی در نظر بگیرند که بتوان انگیزه ی یادگیری را در فراگیران افزایش داد و از امکانات سمعی – بصری استفاده نمود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت  اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش و یادگیری لغات انگلیسی به کمک پاورپوینت اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع و مآ خذ :

  1. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  2. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  3. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 8